آخوند مصباحی مقدم:  چطور مردم به خودشان اجازه می‌دهند به مجلس، شورای نگهبان یا مجمع تشخیص تکلیف کنند که این کار را بکنید یا نکنید؟

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۵

آخوند غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی در آرامش اقتصادی ایران موثر نیست؟، تصریح کرد: «در رابطه با حل مسائل اقتصادی موضوع الحاق ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و سى اف تى در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد و اتفاقا کسانی که به این‌ها اهمیت ویژه داده‌اند، اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌اند.»

این آخوندک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: «خود من اولین بار که این کنوانسیون‌ها را دیدم در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردم که فهم این‌ها ساده نیست و بنده تا تمامیت آن را متوجه نشوم رای نخواهم داد و لذا تقاضا کردم چندنفر متخصص حقوق بین‌الملل را به کار بگیرند تا این دو کنوانسیون را برای ما استخراج کنند و به طور کامل توضیح دهند، آنگاه است که ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که بپیوندیم یا نپیوندیم، یا اینکه شرط بگذاریم. حال چطور بسیاری از مردم به خودشان اجازه می‌دهند که به نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف کنند که این کار را بکنید یا نکنید؟  آیا نباید به ساختاری که نظام ایجاد کرده اعتماد کنند؟»

این آخوندک تاکید کرد: «بالاخره این نظام رهبری دارد، مجلس دارد، این نظام جایگاهی مثل شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد. مجمع تشخیص نزدیک به ۵۰ نفر عضو دارد که هرکدام از این‌ها رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و وزیر و چند دوره نماینده مجلس بوده‌اند، آیا به این‌ها هم نمی‌خواهید اعتماد کنید؟ پس به چه کسى می‌خواهید اعتماد کنید؟ این‌ها منتخب و منصوب رهبری هستند. رهبری به این‌ها اعتماد کرده، خدا انصاف دهد کاری کرده‌اند که حتی به یک چنین مجموعه بسیار معتبر و مهمی هم اعتماد نشود.»

وی مدعی شد: «این مجموعه تصمیمی نمی‌گیرد مگر اینکه بررسی‌های کارشناسی دقیقی کرده باشد. طی این مدت چندماه که این لوایح در دستور کار است خدا می‌داند که ما صدها ساعت وقت گذاشتیم و نظرات کارشناسی موافق و مخالف را شنیده‌ایم و به تعبیر حضرت آقا ما تقریبا به ته این موضوع رسیده‌ایم.»

One thought on “آخوند مصباحی مقدم:  چطور مردم به خودشان اجازه می‌دهند به مجلس، شورای نگهبان یا مجمع تشخیص تکلیف کنند که این کار را بکنید یا نکنید؟

  1. رضا ثمری

    آخوند ها آنقدر کم فهم وبی شعورند که که فرق بین الف و ب را نمیدانند و همیشه هم دم از علم و معرفت میزنند . اکثریت قریب باتفاق آخوندها زائیده شده در دهات دور دست بکه با فرهنگ نیستند و از طبفات بسیار پائین اجتماعی آمده اند اما چون قادر به تحصیل در مدارس آموزش وپرورش برای آنها امکان پذیرنبوده و خانواده آنها هم فاقد قدرت مالی بودند ناچار هم برای داشتن چند وعده غذای روزانه ومحل خواب واستراحت به حوزه های علمیه میرفتند که از حداقل های موجود حوزه ها برای زنده ماندن بهره ببرند لذا ناچار تن به خواندن کتابها و شیوه وآمورش به سبک عقب افتاده ترین شیوه های مرسوم حوزه ها میدادند و ازعلوم دنیای پیشرفته چیزی نمیدانستند و نمیدانند ویکی از مطالبی که در حوزه ها به طلبه ها درس میدهند بی توجهی به وطن وبعبارتی بی وطنی است – آخوند ها ایران ومنابع عظیم مالی آن را بصورت صندوق صدقات می بیننند و تصورشان اینست که بخاطر رسالتی که خودشان برای خودشان ساخته اند همه منابع مالی ایران متعلق به آنهاست ومردم هم رعیت و مستخدمین آنها – اما اگر از اواخر دوره صفویه ببعد را بنگریم متوجه میشویم که همه خساراتی که از آن زمان تاکنون به کشور ایران وارد شده و عقب ماندگی ها و حتی پست رفت ها همه و همه بخاطر حضور و وجود آخوند ها در جامعه ایرانی است – شاهان کم شعور و کم عقل قاجار برای تصمیم گیری به آخوندها مراجعه میکردن که مبادا تصمیم شخصی آنها باعث جهنمی شدنشان بشود بهمین دلیل آخوند بی علاقه به وطن و مال پرست با سواد کم وشعور نا کافی فتواوی را صادر میکردند که نتیجه اش قراردادهای ننگین پایان جنگ های بیهوده با تزار روس بود که قسمت های مهمی از مملکت را به روس ها دادند . آخوندها همگی با فهمیدن مردم و باسواد شدن مردم مخالف اند و آنرا برنمی تابند چون قادر به مقابله با علوم روز ومدرن نیستند وشعور فهمیدن آنرا هم ندارند در نتیجه از راه استبداد و جنایت وارد کار زار با مردم میشوند و چون مشتی ازاذل و اوباش را مغزشوئی و تطمیع کرده اند از طریق آنها امور روزانه کشور را میگذرانند و هرکسی هم که از روی خیرخواهی مطلبی بگوید یا بنویسد چون با هدف آخوند ها مغایراست حداقل به زندان طویل المدت محکوم میشود و سپاهیانی که بجای خدمت به مردم و مملکت در خدمت و حفاظت این قشر وطن فروش غارتگر قرار گرفته اند که کسی به آنها حتی اعتراض نکند . جای بسی تعجب است که سپاه پاسداران از هدف اصلی اش که حفاظت از مردم و منابع ومنافع ملی و حراست کشور است چدا افتاده و به حفاظت از مشتی آخوند بی وطن خود فروخته غارتگر جنایتکار در آمده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *