محمد دهقان نماینده مجلس (آقای دکتر) نیوزلند را اروپا کرد!

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۶

امتداد : محمد دهقان نماینده مشهد و مسئول ستاد قالیباف در انتخابات سال 96 در توئیتی بحث برانگیز به ماجرای حمله به نمازگزاران دو مسجد در نیوزیلند واکنش نشان داد که از زمان انتشار دستمایه خنده و تمسخر او شده است.

توئیت او دارای دو بخش است. در بخش اول او به نقد کلی اروپا و غرب پرداخته و می‌نویسد: آنجا اروپاست. همجنس‌بازی و فحشا و هرگونه فساد اخلاقی و هرکار حیوانی آزاد است. ولی مجازات نماز و خداپرستی که با فطرت انسانی هماهنگ است گلوله مرگ است.»

بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها به گاف عجیب او و ضعف بزرگ ندانستن درست جغرافی انتقاد کردند. این درحالی است که دستکم او می‌باید از قالیباف که مدرک دکترای جغرافیای سیاسی دارد چیزهایی آموخته باشد. اما این توئیت نشان می‌دهد تا چه اندازه از مرحله دور است. مضافا اینکه فرد تروریست علت اصلی حمله را نه به‌خاطر نمازگذارندن این افراد، بلکه اساسا به مساله مهاجرت و حضور آنها در کشورش مرتبط کرده بود.

اما دهقان در بخش دوم نشان داد که نه فقط جغرافیا، بلکه سیاست هم نمی‌داند و با این وجود همین فرد برای 80 میلیون ایرانی تصمیم‌گیری و اظهارنظر می‌کند. دهقان که یکی از مخالفان سرسخت لوایح fatf است، در بخش دوم نوشت: «شهادت مظلومانه نمازگزاران اروپایی (نیوزلند در اروپا است!؟) به دست حرامزادگان مزدور صهیونیست تسلیت باد.»

اگر مردم عادی و حتی بخشی از فعالان رسانه‌ای با عقاید «سفیدپوستان افراطی» آشنا نباشند بر آنها نمی‌توان خرده گرفت. اما کسی که در حد نماینده مجلس و در سطح رئیس ستاد انتخاباتی یک نامزد اصولگراست طبیعتا باید بداند (یا دستکم شنیده باشد) که چند ماه قبل در شهر «پیتزبورگ» آمریکا، یکی از همین افراد سفید‌پوست افراطی به یک کنیسه یهودیان حمله کرد 11 یهودی را به قتل رساند.

طبیعتا باید از این افراد انتظار داشت در چنان جایگاهی یا سخن نگویند یا اینکه حداقل در مواردی زبان باز کنند که حرف قابل توجهی داشت و دستکم مبانی آن موضوع را بدانند.

One thought on “محمد دهقان نماینده مجلس (آقای دکتر) نیوزلند را اروپا کرد!

  1. مسعود طاهرخانی

    مشکل اصلی اینست که همه حکومتیان در ایران از رهبر معظم گرفته تا وزرا – مسئولین و مدیران منتصب و منتخب همگی کم سواد – بی اطلاع از اوضاع جهان و از نظر سواد معمولی دوره دبیرستان هم بی بهره اند در عوض بسیار متکبر – از خود راضی و خود شیفته هستند آنها واقعا نمیدانند ومتوجه نیستند که کم سوادی – کم فهمی و کم شعوری شان در مملکت داری و تعامل با جهان ایران و ایرانی را به ورطه سقوط حتمی کشانده و هر لحظه ممکن است سقوط خودشانرا شاهد باشند – خودخواهی وخود بزرگ بینی رهبر آنقدر زیاد است که بجز به خودش و اطرافیانش که مشغول غارت کشور و نابودی منابع ملی هستند به ذهن اش خطور نمیکند البته این طرز فکر آخوند و آخوندیسم است که گرایشی به وطن پرستی و مردم دوستی ندارد و دنیا را از دید یکهزار وسیصد سال قبل که سال ظهور آخوندیسم است میبیند در نتیجه تنها به فکر منافع مالی خودشان هستند و بخاطر مصائب مردم و مشکلات مملکت غمی به دل ندارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *