طرح نام صادق لاریجانی و علی‌اکبر ناطق‌نوری در زمینه‌خواری بزرگ کلاک

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۷

استان‌وایر- پرونده زمین‌خواری در منطقه لواسان با مطرح شدن نام صادق لاریجانی و علی‌اکبر ناطق نوری وارد فاز جدیدی شده و گزارش شده  در همین رابطه نیز رییس اداره اطلاعات شهرستان لواسان از کار برکنار شده است.

انتشار مستندی درباره منطقه‌ای به نام «کلاک» در محدوده لواسان در روز‌های اخیر که شبکه پنج سیما هم آن را دنبال کرده باعث شده که نام رئیس سابق قوه قضائیه در این پرونده مطرح شود.

«کلاک» نام محدوده عظیم بیش از یک‌میلیون مترمربعی است که شبیه «باستی‌هیلز» در لواسان ایجاد شده و یک مستندساز در ادامه تحقیقات خود در منطقه لواسان به این منطقه رسیده است.

«کلاک» هم همچون «باستی‌هیلز» در منطقه‌ای خارج از محدوده شهری ایجاد و در حال تکمیل‌سازی سازه‌های خود در این منطقه کشاورزی سابق و مسکونی حاضر است.

ساخت و ساز این دو شهرک پس از آن شهرداری لواسان با تغییر کاربری یک میلیون متر مربع از زمین‌های کشاورزی لواسان به مسکونی موافقت کرده به شرط آنکه مالکان ۵۰ درصد زمین‌ها را رایگان به شهرداری بدهند٬ آغاز شده است.

میلاد گودرزی مستندسازی است که پرونده این منطقه را از مد‌ت‌ها پیش دنبال می‌کند در مستند خود ابعاد جدید از تخلفات در این منطقه را فاش کرده است.

شهرک سوپرلاکچری «باستی هیلز» در شهر لواسان در استان تهران روی کوه و مشرف به لواسان و سد لتیان با منظره‌ای زیبا احداث شده است که مشتری‌های لاکچری خود را دارد و به جز شهروندان خاص، سایر شهروندان حق تردد به این منطقه اشرافی را ندارند.

این منطقه کاملا خصوصی بوده و با حصار و دیوارهای هفت‌متری از شهر جدا شده و نام او برگرفته از بورلی هیلز لس‌آنجلس در ایالات متحده آمریکاست.

پس از انتشار این مستند٬ حالا در شبکه‌های اجتماعی حزب‌الله این خبر پیچیده که پشت ساخت و ساز‌های منطقه «کلاک» نام صادق لاریجانی وعلی‌اکبر ناطق نوری دیده می‌شود.

برخی از کاربران توییتر نوشته‌اند که «صادق لاریجانی بر خلاف نهی صریح رهبری از ساخت و ساز بر روی منبع آب شرب تهران مجوز ساخت مسکونیِ بیش از یک میلیون متر مربع در ۶۲ قطعه با فاصله ۳۵۰ متری از سد لتیان را صادر کرده است.»

در ارتباط با این پرونده تاکنون رئیس اوقاف لواسان و رئیس اوقاف شمیران به دلیل تشکیل باند فساد مالی با اتهام زمین‌خواری در سازمان اوقاف بازداشت شده‌اند و خبر رسیده که  رییس اداره اطلاعات شهرستان لواسان از کار برکنار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *