نامه زیباکلام به روحانی: تندروها آمریکاستیزی شما را باور نمی‌کنند

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۵

صادق زیباکلام می‌گوید سخنان ضد آمریکایی حسن روحانی را ”تندروهای” ایران به هیچ عنوان باور نمی‌کنند. او با این حال اضافه می‌کند که این سخنان اعتبار اجتماعی اصلاح‌طلبان را هدف قرار می‌دهد.

صادق زیباکلام در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران گفت که مواضع ضد آمریکایی اخیر او بر سرعت ریزش اعتبار اجتماعی اصلاح‌طلبان افزوده است.

زیباکلام: اساسا چند درصد ازمردم ایران از سیاست دشمنی با آمریکا طرفداری می‌نمایند؟

او با استقبال از پیشنهاد حسن روحانی برای محاکمه سران آمریکا به خاطر ”جنایات آن کشور علیه مردم ایران ظرف چهل سال گذشته” خواست تا پرسش‌های دیگری هم در رابطه با ایران و آمریکا دراین دادگاه مطرح شوند.
دویچه وله :

این استاد دانشگاه در نامه خود از تغییر خواسته‌های انقلاب ۱۳۵۷ انتقاد کرد و گفت: «چه شد خواسته‌هایی همچون آزادی بیان، لغو شکنجه، انتخابات آزاد، حاکمیت قانون، تأمین حقوق اقلیت‌ها، رفع تبعیض علیه زنان و… جای خود را به شعارهای انقلابی همچون مبارزه با استکبار، نابودی اسرائیل، محو نظام سلطه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، دشمنی با فرهنگ و تمدن غرب، صدور انقلاب و… دادند؟»

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران چندی پیش از دستگاه قضایی ایران خواسته بود تا سران آمریکا و طراحان تحریم‌ها علیه ایران را به خاطر ”جنایت علیه بشریت”، در داخل و خارج تحت پیگرد قرار دهد.

او گفته بود: «ما باید ابتدا در دستگاه قضایی خودمان این شکایت را مطرح کنیم که آمریکا با تحریم‌های خود و کسانی که او را یاری می‌دهند، علیه بشریت جنایت می‌کنند و باید محاکمه شوند و سپس آن را از دادگاهی بین‌المللی بخواهیم.»

زیباکلام این پرسش را مطرح کرده که آمریکاستیزی حکومت ایران جدای از ”منافع این سیاست برای مسئولین” کدام نفع را در جهت پیشرفت و ترقی کشور داشته و چه اعتبار بین‌المللی را برای ایران رقم زده‌است؟

این فعال سیاسی با انتقاد از سیاست‌های ایران علیه آمریکا و متحدان این کشور در خاورمیانه افزود: «اساسا چند درصد ازمردم ایران از سیاست دشمنی با آمریکا طرفداری می‌نمایند؟»

زیباکلام با اشاره به طرح مواضع ”ضد آمریکایی” توسط حسن روحانی در چند ماه گذشته تصریح کرد: «اگر تصور می‌فرمایید تندروها ذره‌ای از این سخنان شما را باور کرده باشند، سخت دراشتباه هستید.»

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تندروها می‌دانند که شما سرسوزنی به آن‌چه علیه آمریکا می‌گویید باورندارید، خطاب به روحانی افزود: «این ادبیات و تقاضای محاکمه آمریکا تتمه محبوبیت شما را که اصلاح‌طلبان با خون دل درانتخابات ۹۶ فراهم کردند به باد خواهد داد و بر سرعت ریزش اعتبار اجتماعی اصلاح‌طلبان خواهد افزود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *