مسئولیت سپاه شیراز در فاجعه دروازه قرآن 

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۷

شاهد علوی، روزنامه نگار، نوشت:

آن‌چنان‌که یک منبع مطلع در شیراز می‌گوید شهرداری شیراز مدعی شده چندین بار به سپاه به خاطر ساختمان سازی در محدوده مسیل رودخانه و مسدود کردن آن اخطار داده است، اما سپاه نه تنها بازرسان شهرداری را بازداشت کرده بلکه به بازرسان دادگستری فارس هم اجازه بازدید از آن منطقه را که در محدوده پادگان آموزشی زرهی سپاه زنگی(بعثت) واقع شده را نداده است.

به گفته مسئولان شهرداری شیراز، سپاه حتی در تلاش برای منحرف کردن مسیر سیلاب با شهرداری و ستاد بحران فارس همکاری نکرده و خودسرانه و بدون نگاه کارشناسی تلاش ناموفقی کرده مسیر را با بولدوزر باز کند که در نتیجه آن یک بولدوزر سپاه هم زیر آب رفته است.

سردار کوهمره‌ای فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی نیروی زمینی سپاه هم که در شیراز به سر می‌برد امروز به مسئولان شهرداری و دادگستری استان اعلام کرده اگر آنان از سپاه شکایتی نداشته باشند، سپاه از بنیاد شهید فارس درخواست خواهد کرد به زخمی‌ها و کشته شدگان سیل اخیر دروازه قرآن شیراز عنوان جانباز و شهید داده شود.

گفتنی است که پادگان زنگی در 3 کیلومتری شمال دروازه قرآن و شرق جاده شیراز مرودشت در همان مسیر مسیل روبروی اکبر آباد واقع شده است. علاوه بر این‌ها قرار گاه خاتم سپاه هم مشغول احداث جاده‌ای به سمت خرامه است و بخشی از تخریب مسیر این مسیل هم ناشی از همین جاده‌سازی در جنوب پادگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *