تخلیه ۱۱ روستا در خوزستان؛ «۲۰ استان آماده بارش شدید باشند»

By | ۱۳۹۸-۰۱-۱۰

سازمان هواشناسی ایران در تازه‌ترین پیش‌بینی خود از وضعیت هوا در روزهای آینده، از ورود سامانه‌های بارشی به سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگری شمالی و شرقی خبر داده و پیش‌بینی کرد که از بعدازظهر شنبه به تدریج بر میزان بارش در این مناطق افزوده خواهد شد.

همزمان فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در برخی مناطق به دلیل آب‌گرفتگی و سیلاب خبر داد که در ۲۰ استان کشور شاهد بارندگی شدید خواهیم بود.

بارندگی شدید و وقوع سیل در مناطق مختلف ایران که در آستانه سال نو در استان‌های شمال و شمال شرقی ایران آغاز شد و در روزهای بعد به دیگر مناطق کشور گسترش داشت تاکنون ده‌ها کشته به جای گذاشته و به بسیاری از واحدهای مسکونی در مناطق مختلف آسیب رسانده است.

در حالی که در روزهای اخیر تعداد قربانیان این حوادث در سراسر ایران ۴۴ نفر اعلام شده بود، روز شنبه منابع خبری به نقل از رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور آمار جان‌باختگان سیل را ۴۲ تن اعلام کردند.

اختلاف این آمار مربوط به قربانیان سیل شیراز است که پیشتر ۲۱ تن اعلام شده بود اما اکنون پزشکی قانونی این آمار را ۱۹ تن اعلام کرده است.

در عین حال هشدارهای مربوط به تداوم بارندگی و خطر سیل در مناطق مختلف در روزهای آتی، به اقداماتی پیشگیرانه در برخی استان‌ها منجر شده است. از جمله روز شنبه فرماندار شوش اعلام کرد که ۱۱ روستای حاشیه رودخانه‌های دز و کرخه در این شهرستان، به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از وقوع سیلاب تخلیه شده‌اند.

عدنان غزی در این باره گفت: «بیش از ۴۴۳ خانوار با دو هزار و ۳۷۳ نفر جمعیت در روستاهای در معرض خطر سیلاب سکونت دارند.»

پیشتر سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران یادآور شده سامانه بارشی که از بعدازظهر شنبه وارد کشور خواهد شد، در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه شدت خواهد گرفت و رگبار باران و رعدوبرق و بارش تگرگ، وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق از جمله استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام ،کرمانشاه، کردستان، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویر احمد، لرستان، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس قابل پیش‌بینی است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های ایسنا، تسنیم، ایلنا و دیگر منابع خبری/ م. ا./ف. دو.رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *