درخواست وزیر کشور برای «برخورد» با گردانندگان برنامه مهران مدیری

By | ۱۳۹۸-۰۱-۱۶

پس از پخش برنامه‌ای با اجرای مهران مدیری در انتقاد از عملکرد مقامات جمهوری اسلامی در حادثه سیل و همچنین وضعیت اقتصادی کشور، وزیر کشور خواستار «برخورد» رئیس سازمان صدا و سیما با گردانندگان این برنامه شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز جمعه ۱۶ فروردین، در جلسه ستاد بحران پلدختر با اشاره به یک برنامه تلویزیونی گفت: « وقتی جعل و دروغ در فضای مجازی به خدمات‌رسانی یک نهاد نسبت داده می‌شود همه را بی‌انگیزه می‌کند».

آقای رحمانی فضلی تاکید کرد:«واقعا نمی‌دانم از چه زمانی مسخره، تحقیر، بی‌اعتماد و ناامید کردن مردم و توهین به مسئولانی که برخاسته از رای مردم هستند هنر شده است؟!».

به نظر می رسد که اشاره وزیر کشور به برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری باشد که ۱۳ فروردین از تلویزیون ایران پخش شده است.

مهران مدیری در این برنامه گفته بود: «سال ۹۷ دیگر شاهکار کردید. این وضعیت اقتصاد است، … این وضعیت قیمت ارز است و این وضعیت زلزله و جدیدا سیل است و این وضعیت هزار تا چیز دیگر است. چکار می‌کنید با خودتان، چکار می‌کنید با ما.»

وی همچنین با اشاره به وعده‌های مقامات برای بازسازی خانه زلزله زدگان در کرمانشاه گفته بود که مدیران «میان موز‌ها و نارنگی‌ها تصمیم گرفتند که خانه‌های ویران‌شده را بازسازی کنند …سیل هم مثل زلزله، آب هم می‌رود سرجای خودش و همه چیز تمام می‌شود تا سیل بعدی همین ماجرا ادامه دارد».

آقای مدیری اضافه کرده بود: «گفتند این ویژه‌برنامه سیزده‌بدر است و اوقات مردم را تلخ نکن، به مردم امید بده، گفتم چشم همه ما را امیدوار کن، همه ما را همین‌طور امیدوار نگه دار، ما را با امید خفه کن».

این برنامه واکنش برخی از مقامات دولت را به دنبال داشت.

از جمله علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، در حساب توییتری خود نوشت: «مدیران رسانه ملی صریح و شفاف بگویند که این ذبح و استهزای امید، در غوغای تحریم و قهر طبیعت، شبی چند تمام می‌شود از جیب این ملت گرفتار؟ دولت به کنار، حداقل مروت را در حق امدادرسانان و هزاران نفر که در کنار سیل زدگان ایستاده اند، مراعات کنید».

پس از این اعتراض‌ها، مرتضی میرباقری، معاون سیما در سازمان صدا و سیما، روز ۱۴ فروردین گفت که به این برنامه «تذکر» داده شده است.

با این حال وزیر کشور گفت که «عذرخواهی فایده‌ای ندارد و حتما رئیس صدا و سیما باید برخورد کند».

آقای مدیری در این برنامه طنز همچنین گفته بود: «مسئولین همه در صحنه سیل حضور داشتند. همه تا کمر در آب فرو رفته بودند. هیچ چیز برای مردم کشور دردناک تر از این نیست که مسئولینشان را با شلوار خیس ببینند. هر مسئولی که ازآب بیرون آمد مردم چادر دورش می گرفتند و می گفتند عوض نکن نچایی».

در روزهای گذشته تصاویر برخی از مقامات جمهوری اسلامی از جمله محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، در حالی در بازدید از مناطق سیل زده درون آب رفته‌اند، منتشر شده و این تصاویر بازتاب‌هایی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

با استفاده از خبرگزاری های ایسنا و ایلنا، وب سایت خبرآنلاین و شبکه‌های اجتماعی/ ا.م / خ , رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *