هلال احمر تقصیر فروش چادر را به گردن مردم انداخت! 

By | ۱۳۹۸-۰۱-۱۷

روابط عمومی جمعیت هلال احمر به انتشار آگهی فروش چادر و برخی اقلام امدادی در سایت‌های فروش اینترنتیواکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به دنبال انتشار تصاویری از درج آگهی فروش اقلام امدادی هلال احمر در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، روابط عمومی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: «جمعیت هلال احمر در بحران‌ها و حوادث این اقلام را بر اساس تعداد خانوارهای آسیب دیده به صورت رایگان توزیع می کند و این چادرها نیز همانند سایر اقلام امدادی و زیستی هلال احمر غیرقابل فروش است.

البته در برخی نقاط و شرایط خاص نظیر زلزله کرمانشاه، بم و… بنا به دلایل متعدد، عدم امنیت و هرج و مرج در منطقه و درخواست های فراوان ممکن است اینگونه اقلام بعضا بیشتر از نیاز توزیع شود که به هر دلیلی ممکن است هموطنان دریافت کننده این اقلام نسبت به فروش سهمیه خود اقدام کنند. این اتفاق اگر چه از نظر ما مطلوب نیست، اما روش مشخصی برای نظارت و کنترل آن نیز وجود ندارد.

جمعیت هلال احمر امیدوار است هموطنان دریافت کننده اقلام طبق شرایط و دستورالعمل ها و رعایت ملاحظات اخلاقی و اجتماعی از آنها برای خود و خانواده شان استفاده کنند و یا در صورت عدم نیاز آنها را به رایگان در اختیار سایر خانواده‌های نیازمند قرار دهند. همچنین از هموطنان ساکن در مناطق بحران زده درخواست می‌شود در صورت عدم نیاز به این امکانات از دریافت آنها خودداری کنند تا به دست سایر نیازمندان برسد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *