چه کسانی مجوز سیل در لرستان را صادر کردند؟

By | ۱۳۹۸-۰۱-۲۲

پل‌ها هرگز کارشناسانه ساخته نشدند و سیل اخیر نزدیک به ۱۰۰ تای آن‌ها را تخریب کرده‌است. از طرفی جاده‌ها هم بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی ساخته‌ شده‌اند.

عصر ایران؛ حسن ظهوری، زینب کریمی ـ کمتر کسی در لرستان چنین روزهایی را به خاطر می‌آورد. آن‌هم در استانی که ۱۰‌ها ضرب‌المثل درباره شخصیت پر غرور مردمانش گفته‌اند. حالا ۱۰۰‌ها روستا و ۱۰‌ها شهر از استان لرستان، گرفتار بزرگترین سیل نیم قرن اخیر در ایران شده‌اند.

هلال‌احمر با کمک ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و اورژانس هوایی تلاش می‌کند تا به سیل‌زدگان کمک‌کند. گفته می‌شود روزانه ۱۰‌ها هلیکوپتر بارگیری می‌شوند و به روستاهایی می‌روند که مسیر‌های دسترسی آن‌ها قطع شده‌است. هلی‌کوپترهای ارتش مدام برای امداد‌رسانی پرواز می‌کنند اما بزرگی فاجعه در حدی‌است که حتی این قبیل اقدامات هم نمی‌تواند همه ابعاد حادثه را پوشش دهد.

طی ۴۰ سال گذشته، از مدیران اداره راه گرفته تا استانداران مختلفی که در لرستان بوده‌اند تلاش کرده‌اند تا با ساخت پل‌ها مسیرهای دسترسی به نقاط دور استان را تسهیل کنند. اما این پل‌ها هرگز کارشناسانه ساخته نشدند و سیل اخیر نزدیک به ۱۰۰ تای آن‌ها را تخریب کرده‌است. از طرفی جاده‌ها هم بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی ساخته‌ شده‌اند.

این گزارش را ببینید تا بیشتر دراین‌باره بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *