نامه نسرین ستوده به کانون وکلای فرانسه: به ۳۸ سال و نیم زندان محکوم شده‌ام

By | ۱۳۹۸-۰۱-۲۳

نسرین ستوده در نامه‌ای به نشست کانون وکلای پاریس نوشت که اتهام اصلی‌اش دفاع از جنبش موسوم به «دختران خیابان انقلاب» بوده و در مجموع به ۳۸ سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

یورو نیوز: این نامه که روز پنج‌شنبه ۲۲ فروردین در نشست فوق‌العاده کانون وکلای پاریس با حضور شیرین عبادی خوانده شد، از درون زندان اوین، محل حبس خانم ستوده و به وسیله همسرش رضا خندان به دست وکلای فرانسوی رسیده است.

وکیل زندانی ایرانی در این نامه که نسخه‌ای از آن نیز به دست یورونیوز رسید، ضمن تشکر از «همکاران» فرانسوی‌اش در کانون وکلای پاریس و کانون‌های وکلای سراسر فرانسه آورده است: «خبر خوب تلاش‌های شما از سر عشق و حسن‌نیت مرا به وجد آورد و غافلگیر کرد زیرا من کاری به جز انجام وظیفه نکرده‌ام.»

خانم ستوده در بخش دیگری از نامه خود نوشته است: «شما احتمالا در جریان فشارها و مجازات‌هایی که در سال‌های اخیر بر جامعه وکلای ایرانی تحمیل شده هستید. برخی از همکاران وکیل در ایران با پذیرفتن خطر در انجام وظیفه به ناحق به زندان افکنده شده‌اند […] آنها به همراه موکلان خود قربانی رویه‌ای ناعادلانه‌ در نظام قضایی ایران و به ویژه در دادگاه انقلاب هستند.»

اتهام و محکومیت نسرین ستوده از زبان خودش
وی با اشاره به «نظارت مستمر دستگاه قضایی بر زنان» ایران افزوده است: «اتهام من در پیوند با دفاع از حقوق دختران خیابان انقلاب بوده که به حجاب اجباری اعتراض کرده و اعتراض خود را به شکل مسالمت‌آمیز و آشکار نشان دادند. پس از دستگیری من، همسرم و دوستی دیگر به خاطر توزیع نشان سینه با نشان “نه به حجاب اجباری” بازداشت و هر یک به ۶ سال زندان محکوم شدند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *