بیانیه مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه  محمود صادقی بدون آنکه خانه سازی برای اعضای مجمع را تکذیب کند

By | ۱۳۹۸-۰۱-۲۶

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات محمود صادقی، نماینده مجلس،  درباره جایگاه و عملکرد مجمع تشخیص مصحلت نظام و ادعاهای این نماینده پیرامون تعاونی مسکن کارکنان مجمع پاسخ داد.

به گزارش ایسنا در این جوابیه آمده است:در پی اظهارات خارج از عرف آقای محمود صادقی نماینده مردم محترم تهران علیه جایگاه حقوقی مجمع که بر اساس یک گزارش خلاف واقع ایراد شده و در آن از نهاد انقلابی مجمع با لفظ توهین‌آمیز «بر هم زننده نظم عمومی» یاد شده، لازم است جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع مردم و رسانه‌های گروهی برسانیم که اولاً اظهارات این نماینده مجلس در خصوص تعاونی مسکن کارکنان مجمع و تعداد واحدهای مسکونی، خلاف واقع است. ساز و کار و فعالیت تعاونی‌های مسکن، منفک از نهاد مبدا و تحت اشراف اعضا و وزارت تعاون است. کارکنان قدیم و جدید مجمع کمتر از نیمی از واحدهای مجموعه مورد نظر را – که آن هم پس از ۱۸ سال ساخته و تکمیل نشده- در اختیار دارند. قابل ذکر است که این تعاونی در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و با هماهنگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با شهردار وقت تهران، قطعه زمینی برای تعاونی مسکن کارکنان حوزه ریاست خریداری شد و به منظور تأمین هزینه‌های ساخت، افراد غیر عضو هم به آنها اضافه شدند اما با این وجود به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌های پرسنل، پروژه تکمیل و تحویل نشده است.

ثانیاً، آنچه مسلم است گوینده اظهارات یادشده، درپی تقلیل جایگاه یکی از نهادهای قانونی و انقلابی بوده و وانمود می‌کند تصمیم‌گیری در حساس‌ترین موضوعات و نظارت عالی بر اجرای سیاست‌های کلان کشور در جلسات محدود صحن مجمع قابل حصول است درحالیکه همین نگاه باعث حل نشدن بسیاری از مشکلات کشور شده است.

محمود صادقی روز پنجشنبه در مصاخبه با اعتماد گفته بود :  اخیرا در بازدید از منطقه کنِ تهران، شهروندان مجموعه ساختمانی عظیم در ۳۷۰ واحد را به بنده نشان دادند که برای اسکان پرسنل مجمع در بخشی از باغات تهران ساخته شده که فارغ از تخلفات زیست‌محیطی، نشان می‌دهد مجمع عملا به‌سمتی دیگر می‌رود. مگر مجمع اساسا چند کارمند دارد. قرار بود همان افرادی که در دولت، قوه قضاییه و مجلس مسوولیت دارند، به‌همراه چندنفر دیگر گردهم آمده و در مورد مصالح نظام تصمیم بگیرند اما حالا می‌بینیم که مسیر دیگری طی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *