اظهار نظر عجیب رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: مسئولان از سفر به مناطق سیل زده به شدت خودداری کنند!

By | ۱۳۹۸-۰۱-۲۶

اسماعیل نجار (رییس سازمان مدیریت بحران کشور) در خصوص تخلیه شهرها و روستاهای در معرض خطر استان خوزستان گفت: سدهای این استان پایداری لازم را دارند و هیچ تصوری درباره شکست احتمالی این سدها متصور نیست و آب‌هایی که وارد سد می‌شود از طریق خروجی سدها کنترل می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر باعث ایجاد مشکل در خوزستان شده است، سیلاب‌‌های ناشی از خروجی سدها است به دلیل اینکه رودهای کرخه، کارون و دز گنجایش این حجم از آب را نداشتند و برای اینکه مشکلی برای سد ایجاد نشود و تعادل برقرار شود، آب را بیش از اندازه رها کردند تا بتوانند میزان آب سد را کنترل کنند، ضمن اینکه برخی مزارع به صورت سیلاب دشت شده‌اند تا امکان عبور آب از کارون و کرخه وجود داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا حضور مسئولانی که در مناطق سیل‌زده مسئولیتی بر عهده ندارند، موضوعیت دارد؟ گفت: خواهش ما از مسئولان این است که این سفرها را انجام ندهند، چراکه مسائل مختلفی را در پی دارد. علیرغم اینکه حضور مسئولان در این مناطق مایه امیدواری است و ممکن است خوشحالی مردم را فراهم کند، اما مشکلاتی را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: در کنار مسئولانی که به مناطق سیل‌زده می‌آیند، افرادی باید امنیت‌شان را به منظور تردد تامین کنند. همچنین تشریفات نیز باید برای این مسئولان در نظر گرفته شود و همچنین توقع است که مسئولان استانی این مسئولان را در سفرها همراهی کنند، در حالی که مسئولان استانی در این شرایط وقت‌شان به شدت تنگ است و باید دائما در ستاد حضور داشته و فرماندهی کنند، از همین‌رو توصیه وخواهش ما از مسئولان این است که این سفرها را به زمانی موکول کنند که شرایط تثبیت شده باشد و از دور کنترل‌های لازم را داشته و برنامه‌ریزی‌های مد نظر را برای این مناطق داشته باشند./ ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *