بیانیه کانون صنفی معلمان تهران در اعتراض به شرایط معیشتی شان

By | ۱۳۹۸-۰۱-۳۰

کانون صنفی معلمان تهران روز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه در بیانیه‌ای به ناکافی بودن دستمزدهای معلمان آزاد و شرایط معیشتی آنها انتقاد کرده است.

کانون صنفی معلمان تهران در این بیانیه که با عنوان «بیانیه تحلیلی کانون صنفی معلمان در مورد پرداخت نشدن حق‌التدریس و تعیین حداقل حقوق و دستمزد معلمان آزاد» منتشر شده آورده است که «معلمان آزاد در شرایطی بسیار نامطلوب از نظر حقوق و بیمه در مدارس غیرانتفاعی و…  به کار مشغولند. البته با کمترین میزان امنیت شغلی و پایین‌ترین میزان دستمزد. شرایط اسف‌بار این مجموعه که بسیاری از افرادی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند نیز در کنار آنان قرار می‌گیرند، پیامد سیاست ارزان‌سازی نیروی کار است که دست‌کم در سه دهه گذشته توسط دولت‌های مختلف دنبال شده است.»

کانون صنفی معلمان تهران توضیح داده است که بسیاری از آموزگاران حق‌التدریس آموزگاران بازنشسته هستند که با وجود اینکه باید پس از سال‌ها کار و تلاش حالا استراحت کنند اما چون حقوق بازنشستگی آنها کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد مجبورند به صورت حق‌التدریس همچنان کار کنند.

این بیانیه با تأکید برای اینکه وضعیت موجود «پیامد سیاست ارزان‌سازی نیروی کار است که دست‌کم در سه دهه گذشته توسط دولت‌های مختلف دنبال شده است» از دولت و وزارت آموزش و پرورش خواسته است به خواسته‌های آموزگاران جامه عمل بپوشانند در غیر این صورت «عواقب آن بر عهده دولت و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.»