فرمانده سپاه پاسداران تغییر کرد؛ حسین سلامی جایگزین محمدعلی جعفری شد

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۲

خامنه ای در حکمی با تشکر از پاسدار جعفری در فرماندهی سپاه، سردار حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا خامنه ای همچنین در حکم جداگانه‌ای سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیهالله الاعظم منصوب کرد.

خامنه ای در حکم خود به پاسدار حسین سلامی نوشت: نظر به ابراز ضرورت جابجایی در فرماندهی سپاه از سوی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری و با سپاس از یک دهه خدمت باارزش و پرحجم و ماندگار معزی‌الیه، با توجه به شایستگی‌ها و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریتهای کلان و مسئولیتهای گوناگون نهاد انقلابی و جهادی و مردمی سپاه، شما را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.

برکناری جعفری از فرماندهی سپاه و انتصاب جانشین او در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر هیچ‌گونه احتمال یا گمانه‌زنی در این زمینه مطرح نشده بود. برخی از کاربران «حزب‌اللهی» نیز در نوشته‌های توئیتری خود گفته‌اند که از این تصمیم «غافلگیر» شده‌اند.

تصمیم تازه رهبر جمهوری اسلامی ایران دو هفته پس از آن گرفته شد که ایالات متحده آمریکا کلیت سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد.

این اقدام خشم مقام‌های جمهوری اسلامی را برانگیخت و مجلس ایران طرحی را در دستور کار دارد تا نیروهای آمریکایی تحت فرماندهی «سنتکام» را در فهرست تروریستی جمهوری اسلامی قرار دهد.