یونیسف: صد هزار کودک سیل‌زده از تحصیل محروم شده‌اند/ بطحایی: آمار یونیسف صحیح نیست

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۳

یونیسف در گزارش اخیر خود بر بازماندگی کودکان ایرانی از تحصیل اشاره کرده و این معضل را ناشی از سیل اخیر دانسته است حال آنکه سیدمحمد بطحایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ظاهراً دفتر یونیسف در ایران آماری از بازماندگان از تحصیل به‌خاطر سیل منتشر کرده که از اساس ناصحیح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بلایای طبیعی مانند «سیل» در ابعاد مختلف خسارات بسیاری وارد می‌کند؛ یکی از این خسارات، محرومیت کودکان از تحصیل است.

یونیسف در گزارش اخیر خود اعلام کرده براثر سیلاب‌های اخیر در ایران ۱۰۰ هزار کودک از تحصیل و هزاران کودک از فوریت‌های بهداشتی محروم شده‌اند.

در این گزارش، که در روز جمعه ۳۰ فرودین منتشر شده، با اعلام این آمار به خسارات گسترده سیلاب‌های اخیر در ایران اشاره کرده و آورده که برای کمک‌های ضروری به کودکان بیش از ۹ میلیون دلار بودجه نیاز است.

کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر متعلق به خانواده‌های فرودست و دهک‌های پایین درآمدی هستند.

این درحالی‌ست که وزیر آموزش و پرورش، آمار ارائه شده از سوی یونیسف در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل را ناصحیح قلمداد کرد.

سیدمحمد بطحایی در  صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ظاهراً دفتر یونیسف در ایران آماری از بازماندگان از تحصیل به‌خاطر سیل منتشر کرده که از اساس ناصحیح است.

به‌ غیر از معدود مواردی در خوزستان که به‌دلیل اسکان هموطنان سیل‌زده در مدرسه هنوز امکان تشکیل کلاس فراهم نشده است در سایر مناطق و استان‌ها با همت معلمان عزیز دانش‌آموزان با روش‌هایی مثل سرویس ایاب و ذهاب رایگان، کانکس، کلاس‌های ویژه و… مشغول تحصیل شده‌اند.