گزارشی از بازداشت تعدادی از مدیران استان تهران

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۳

طی روزهای گذشته، یاشار سلطانی، فعال رسانه‎‌ای طی توئیتی از بازداشت برخی مدیران سازمان میراث فرهنگی استان تهران خبر داد.

در همین رابطه، دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، ضمن اشاره به این توئیت در گفت‌وگو با امتداد، اظهار داشت:

اینکه عنوان شده، چند نفر از مدیران سازمان در استان تهران بازداشت شده‌اند، صحیح نیست. چرا که تنها یک نفر از کارکنان این مجموعه، آن هم در حوزه گردشگری بازداشت شده که ما نیز از عنوان اتهامی وی خبری نداریم.
امتداد – محمد جعفری:

بر حسب ظاهر، وضعیت ایشان در حال حاضر در مرحله تفهیم اتهام قرار گرفته و ما حتی از شرایط نامبرده نیز بی‌خبر هستیم. چرا که در این باره، هنوز هیچ اطلاعاتی به ما منعکس نشده است.

مابقی افرادی که بازداشت شده‌اند، از مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نبوده‌اند و هرگونه انتساب این افراد به این اداره کل را به شخصه تکذیب می‌کنم.

به گزارش امتداد، به رغم اینکه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به بیان جزئیات بیشتر از این ماجرا نپرداخت، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیس یکی از شرکت‌های تابعه سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و همچنین، معاون مدیرکل این سازمان در استان تهران، هم‌اکنون در بازداشت به سر برده و صرفا در مرحله تفهیم اتهام قرار دارند.

با این‌حال، همچنان نمی‌توان تا روشن شدن روند پرونده قضایی این افراد، به جزئیات بیشتر در خصوص اتهام یا رفع اتهام از آن رسید.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران: ٣ نفر از مدیران اداره‌کل اوقاف استان با قید وثیقه بالا آزاد هستند

یکی دیگر از اخبار مربوط به بازداشت برخی مدیران در استان تهران به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برمی‌گردد که سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسان برای نخستین بار از بازداشت مسئولان این اداره  به علت سوءاستفاده از موقعیت شغلی خبر داد.

در همین رابطه، عباس اسلامی، مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران، ضمن اشاره به وضعیت این پرونده در گفت‌وگو با امتداد، اظهار داشت:

دو تن از مدیران سازمان اوقاف استان تهران در شهرهای لواسان و شمیرانات و مدیرکل این سازمان در استان چندی‌ پیش با دستور مقام قضایی بازداشت شده بودند که البته اکنون با قید وثیقه بالا موقتا آزاد هستند.

این پرونده در مرحله بررسی قرار گرفته و مقام قضایی به اقتضا شرایط و مستندات آن، روند جاری را دنبال می‌کند. البته به شخصه هنوز، اطلاعاتی بیش از این در دست ندارم.