برای هزارمین بار: جناب ترامپ! ایران مساوی با جمهوری اسلامی وحشی و فسیل شده در ۱۴۰۰ سال قبل نیست ؛ ف. م. سخن

By | ۱۳۹۸-۰۲-۳۱

کاری به پولیسِمی و معانی «مختلف» یک کلمه در زبانی خاص ندارم. در باره ی این که در زبان سیاستمداران خارجی، ایران، مساوی با جمهوری اسلامی ست نیز خودم مطلب نوشته ام و از این موضوع بی اطلاع نیستم.

اما وقتی کسی مثل رییس جمهور ترامپ، موضوعی مهم و حیاتی را توییت می کند این تذکر را شده برای هزارمین بار می دهم که:
ایران مساوی با جمهوری اسلامی نیست!

وقتی مردم ایران، توییت پرزیدنت را می خوانند و کلمه ی «ایران» را در متن آن می بینند، ناخودآگاه دچار شوک می شوند:
« اگر ایران بخواهد جنگ کند، رسما کارش تمام است. هرگز آمریکا را تهدید نکن!»

ایران هیچگاه کار ش تمام نخواهد شد. منظور ترامپ از ایران، جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی، یک نظام وحشی ضد تمدن و ضد انسان است که ۴۰ سال تمام، بر «ایران» و مردم ایران حکومت کرده است. ایران و مردم ایران از این نظام متنفر ند و خواهان کم شدن شرّ آن هستند تا دوباره «ایران» به مسیر تمدن و انسانیتی که از آن دور شده باز گردد.

«ایران»، هرگز امریکا را تهدید نکرده، نمی کند و نخواهد کرد. ایران، همیشه دوست امریکا بوده و اگر کشوری در جهان باشد که فرهنگ امریکایی در آن بسیار تاثیر داشته، و خوبی های این فرهنگ را جذب کرده، همانا کشور «ایران» است.

ایران همواره از امریکا و فرهنگ اش تاثیر پذیرفته، حتی در دوران فرو رفتگی چنگال جمهوری اسلامی در پیکرش.

از فرهنگ خواص تا فرهنگ عوام تحت تاثیر فرهنگ امریکایی بوده است.

هنوز تاثیر مثبت انتشارات فرانکلین و کتاب هایی که منتشر کرد، بر ایران و مردم فرهنگی اش باقی ست.

هنوز ترجمه ی کتاب های ارنست همینگوی و ویلیام فاکنر در ایران پر فروش است.

هنوز فیلم های استیون اسپیلبرگ بزرگ و کلینت ایستوود در ایران تماشاگر دارد.

ده ها خواننده و هنرپیشه ی امریکایی نام شان در ذهن مردم ایران چنان حک شده است که با پتک هم نمی توان آن ها را از ذهن ها زدود.

نه.
ایران مساوی با جمهوری اسلامی وحشی و فسیل شده در ۱۴۰۰ سال قبل نیست.

جمهوری اسلامی یی که نماینده نظام اش یکی از مشهورترین نام های جهان، یعنی نامِ موزه ی «لوور» را نمی تواند تلفظ کند، طبیعتا نظام کشور و مردمی که تعداد اسامی هنرمندان امریکایی ثبت شده در ذهن اش همتراز تعداد اسامی هنرمندان ایرانی در ذهن اش است نمی باشد.

بنابراین، با به کار بردن نام «ایران»، به جای «جمهوری اسلامی»، مردم ما را به اشتباه نیندازید و آن ها را دچار شوک نکنید. کاری نکنید که مردم ایران فکر کنند روی سخن تان با آن ها و کشور عزیزشان است.

این «اشتباه» می تواند عوارض و عواقب سنگینی در پی داشته باشد.

اگر مردم ایران فکر کنند که روی سخن شما با آن ها و کشور شان است، در مقابل شما که هیچ، در مقابل خدا هم باشد، خواهند ایستاد. ایران برای ما مقدس است. شاید تنها چیز مقدسی که حتی برای ضد تقدیس گرایان ایرانی وجود دارد همین کشور و خاک و نام آن است.

شما از آخرِ کار «جمهوری اسلامی» سخن بگویید، نه تنها کسی اعتراض نخواهد کرد بلکه خوشحال هم خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد. شما جمهوری اسلامی را نابود کنید، اکثریت مردم ایران خوشحال خواهند شد و جشن خواهند گرفت.

اما کلمه ی «ایران» را دقیق و به جا به کار ببرید. این کلمه شوخی بردار نیست. نگذارید که جمهوری نکبت اسلامی، به خاطر این اشتباه شما، خود را مساوی با «ایران» معرفی کند و مردم ایران را به طرف خود جلب کند.