«نایاک برای ملاها لابی می‌کند» هشتگی که جهانی شد

By | ۱۳۹۸-۰۳-۰۶

دیدگاه نو – فعالان سیاسی و مدنی به همراه هزاران کاربر ایرانی در ایران و خارج از کشور با استفاده از هشتگ NIACLobbies4Mullahs اعلام کردند که نایاک یک گروه لابی‌گر جمهوری اسلامی صدای آنان نیست و این گروه در آمریکا به دفاع از نظام جمهوری اسلامی پرداخته است.

کاربران توییتر از ساعت ۸ شب به وقت تهران این هشتگ را منتشر کردند و پس از ساعاتی به بیش از ۲۵۰ هزار توییت رسید که همین امر منجر به قرار گرفتن این هشتگ به عنوان ترند اول بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، انگلستان، ایران و تعدادی زیادی از کشورهای اروپایی شد.

هر چند هوشنگ امیراحمدی به عنوان پدر معنوی گروه نایاک مدعی شد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، گروه لابی‌گر نایاک را تاسیس کرده است با این حال تعدادی از اعضای این گروه این ادعا را رد کرده‌اند اما بر کسی پوشیده نیست که تریتا پارسی، برای هوشنگ احمدی فعالیت می‌کرد.

پس از انتشار هشتگ کاربران ایرانی این چنین واکنش نشان داده‌اند.

مرتضی اسماعیل‌پور، روزنامه‌نگار ایرانی و فعال حقوق بشر در توییتر خود نوشت :نایاک چیزی شبیه به خاتمی است!

پیتزای قورمه سبزی!

توضیح! هر دو ازاصلاحات زیبا استفاده می‌کنند اما در نهایت کارشان بقای رژیم به هر قیمتی است.

 

 

محمد مظفری از فعالان ملی‌گرا نیز با انتشار تصویری از فقر مردم ایران نوشت: نایاکی ها و وابستگان آن که ما به آنها می گوییم ماله کش، نمی خواهند صدای واقعی مردم ایران شنیده شود.

عکس زیر را ببینید این واقعیت ایران است و باعث و بانی آن جمهوری اسلامی است.

علیرضا اعظمی نیز با انتشار توییتی از تصویر اعضای نایاک نوشت: شخصا از دل فقر به غربت تبعید شدم و با این امید که یک روز جمهوری اسلامی برود و به کشورم بازگردم، زنده‌ام!

ج‌آ که رفتنی است،اما فرداروز که حکومت عوض شود، این دوگانه‌سوزها با چه رویی می‌خواهند به ایران برگردند؟

وطن‌فروشی چیزی جز فروختن آرزوهای مردم به پول است؟