نامه اعتراض‌آمیز فرزند آیت‌الله منتظری به رهبر ایران

By | ۱۳۹۸-۰۳-۰۷

سعید، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری طی نامه سرگشاده‌ای برای رهبر این کشور خواستار رفع محدودیت‌ها علیه اعضای خانواده، آثار، کتابخانه و منزل پدرش شد.

سعید منتظری، سومین فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری قائم مقام رهبر سابق ایران با ارسال نامه‌ای سرگشاده خواستار رفع محدودیت‌ها نسبت به خود و نزدیکان پدرش از سوی آیت‌الله سیدعلی خامنه ای شده است.
استانبول/خبرگزاری آناتولی:

سعید منتظری در این نامه خطاب به رهبر کنونی ایران گفته است:

“هجمۀ تبلیغاتی یکطرفه علیه آیت الله منتظری هنوز پس از حدود ده سال که از رحلت مظلومانۀ ایشان می گذرد به شدت و حدّت ادامه دارد.

ساختن مستندهای فرمایشی، مغشوش، مغرضانه و یکجانبه و نوشتن کتابها و مقالاتی توسط افراد و نشریات معلوم‌الحال علیه ایشان، آن هم درحالی که خاطرات ایشان با گذشت بیست سال هنوز اجازۀ چاپ و انتشار نداشته و ندارد ولی ردیّه‌های آن مکرراً توسط اشخاص و ارگانهای رسمی در حال چاپ و انتشار است”.

وی همچنین با اشاره به پلمپ چندین ساله حسینیه، منزل و کتابخانه پدرش، خواستار رفع محدود نسبت به ممنوع الخروجی خود برخی از نزدیکانش شده است.

او افزوده است: “حسینیه شهدا که سالها محل تدریس آیت الله منتظری و محل برگزاری مجالس دینی بوده، حدود 22 سال است که پلمب شده و لانه کبوتران و پرندگان گشته و در معرض ویرانی کامل است”.

تظلم‌خواهی یک وظیفۀ شرعی و اخلاقی است و سکوت و وانهادن امر به معروف و نهی از منکر به بهانه‌های واهی نسبت به اقدامات ناروایی که به نام دین صورت می گیرد جایز نیست.

گفتنی است حسینعلی منتظری، رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود و سپس قائم مقام رهبری ایران شد، اما در سال 1368 از تمامی سمت‌های خود به اجبار استعفا داد.

وی پس از آن به انتقاد از اقدامات حکومت ایران پرداخت و در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 از معترضین حمایت کرد.

منتظری اواخر عمر خود، چندین سال را در حبس خانگی گذراند و حسینیه و کتابخانه وی نیز مورد حمله شبه‌نظامیان معروف به نیروهای لباس شخصی قرار گرفت.

او دارای سه پسر بود. بزرگترین آنها، محمد منتظری در تیر 1360 در حادثه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی کشته شد. احمد پسر دوم وی نیز یک روحانی است و به عنوان سخنگو و رئیس دفتر آیت‌الله حسینعلی فعالیت می‌کند.