پنجمین پیروزی والیبالیست‌های ایران مقابل ژاپن

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۰

تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین بازی از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ موفق شد تیم ملی ژاپن را در توکیو شکست دهد. این ششمین بازی ملی‌پوش‌های والیبال ایران در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها بود. ایران حالا با پنج پیروزی و یک شکست در رده دوم جدول بازی‌ها قرار گرفته است.

تیم ایران بازی را با ترکیب اولیه سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد. ایگور کولاکوویچ در این بازی غفور، معنوی‌نژاد و موسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

تیم ایران در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد. در ست دوم باز هم بازیکنان ایران بودند که با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شدند. در ست سوم نیز ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ مقتدرانه ژاپن میزبان را شکست داد تا پنجمین پیروزی خود در این دوره از رقابت‌‌ها را ثبت کند.

حالا شاگردان کولاکوویچ با ۱۶ امتیاز از شش بازی که نتیجه ۵ پیروزی و یک شکست (با نتیجه سه بر دو) مقابل برزیل است، توکیو را به مقصد ارومیه ترک می‌کنند. تیم ایران از شش پیروزی به پنج برد دست یافته درحالی که در دوره قبل لیگ ملت‌های جهان پنجمین پیروزی خود را در سیزدهمین مسابقه کسب کرد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه، در شهر ارومیه میزبان تیم‌‌های کانادا، لهستان و روسیه روبرو خواهد بود.

حضور تیم ملی لهستان پس از حاشیه‌سازی‌های کاپیتان این تیم و اظهاراتش در مورد مردم ایران یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دوره لیگ ملت‌های والیبال است. فدراسیون جهانی والیبال از فدراسیون لهستان خواسته برای آرام شدن جو ورزشگاه ارومیه، پیش از آغاز مسابقه طی بیانیه‌ای که در سالن قرائت خواهد شد، از مردم ایران عذرخواهی کند.
ایران وایر: