تساوی ایران مقابل کره‌جنوبی؛ متفاوت با تمام سال‌های اخیر, خلاصه بازی ایران 1 کره جنوبی 1

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۱

تیم ملی فوتبال ایران در متفاوت‌ترین نمایش تمام ۸ سال اخیر خود، در سئول مقابل تیم ملی کره جنوبی به تساوی یک بر یک رسید.

«مارک ویلموتس» سرمربی تیم ملی ایران که در نخستین تجربه مربی‌گری خود روی نیمکت تیم ملی ایران، در تهران پیروزی پرگل پنج بر صفر را مقابل سوریه تجربه کرده بود، این بار تیمش را مقابل کره جنوبی قرار داد. او در فاصله کمتر از دو هفته پس از حضور در ایران، نشانه‌هایی محسوس از تفکر خود را روی تیم ملی ایران نقش بسته است.

ایران با ترکیب اولیه علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم‌ انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رامین رضاییان و مهدی طارمی بازی را آغاز کرد.

سوی دیگر زمین هم «پائولو بنتو» سرمربی پرتغالی و نام‌دار کره جنوبی هم جو هیون وو، هانگ چول، کیم یانگ گون، کیم مین جائه، لی یانگ، پائک سئونگهو، نا سانگهو، هوانگ اینبوئم، لی جائسونگ، سون هیونگ مین و هوانگ اوی جو را برای ترکیب نخستین خود انتخاب کرد.
ایران وایر:

در نیمه نخست ایران بازی کاملا هجومی را در دستور داشت. حملات ایران با ضدحملات کره‌ای‌ها همراه می‌شد. دو واکنش فوق‌العاده بیرانوند و یک بار هم تیرک دروازه ناجی دروازه ایران شد. اما در همان نیمه نخست ایران می‌توانست بارها روی ضربات علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد به گل برسد.

بازی متفاوت، هجومی و چشم‌نواز ایران در یک بازی دوستانه مقابل کره‌جنوبی، کاملا با رویکرد این تیم طی هشت سال حضور مربی سابق ایران تفاوت داشت.

در نیمه دوم مارک ویلموتس با وارد کردن بازیکنانی مانند احمد نورالهی و وحید امیری سعی در شناختن ترکیب‌های جدید تیمش را داشت.

کره‌جنوبی دقیقه ۵۸ و روی یک ضدحمله به گل اول رسید. هوانگ اوی‌جو از اشتباه دو دفاع ایران بهترین بهره را برد و در مصاف تک به تک با علیرضا بیرانوند دروازه ایران را باز کرد. اما دقیقه ۶۲ کیم یونگ‌وون کرنر رامین رضاییان را زیر فشار وارد دروازه خودی کرد.

در دقایق باقی‌مانده دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند، اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. ایران باز هم مقابل کره‌جنوبی شکست نخورد.