اخذ مدرک دکتری بدون لیسانس!/ شرکت در یک دوره آموزشی آزاد پولی ۲,۵ ساله، دکترا محسوب می‌شود!؟

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۶

شاید بتوان مدرک تحصیلی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صبا جهاد را عجیب‌ترین و بی‌ارتباط‌ترین مدرک تحصیلی در فهرست مدیران صندوق بازنشستگی نامید. لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور قزوین با معدل 11/94 (یازده و نود و چهار صدم) !!

«نود اقتصادی»- در پی‌راه‌اندازی سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی کشوری و انتشار مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره هلدینگ‌های این صندوق، حرف و حدیث‌های بسیاری در محافل مختلف پیرامون مدارک تحصیلی ضعیف برخی از مدیران رد و بدل شد.

در این بین اما شاید بتوان مدرک تحصیلی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صبا جهاد را عجیب‌ترین و بی‌ارتباط‌ترین مدرک تحصیلی در این فهرست نامید.

لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور قزوین با معدل 11/94 (یازده و نود و چهار صدم) !!

او، البته بعد از آن مدعی شد که «در مقطع دکتری حرفه ای مدیریت کسب و کار با گرایش استراتژیک از دانشگاه صنایع و معادن ایران فارغ التحصیل شده است».

فارغ از این که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسما اعلام کرده که دوره های آمـوزش عـالی آزاد مـدیریت کسب و کار موسوم به DBA دوره‌های غیر رسمی هستند و به هیچ وجه دوره مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری محسوب نمی‌شوند، سوالات زیادی در خصوص مدرک دکتری ادعایی او که یک دوره آموزش آزاد بوده به ذهن متبادر می‌شود.

اولا باتوجه به اینکه حداقل معدل لازم جهت فارغ التحصیلی 12 است، او با معدل کمتر از 12 چگونه توانسته از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل و به‌واسطه آن وارد مقطع کارشناسی ارشد احتمالی و سپس دکتری شود؟ به‌عبارت دیگر فارغ التحصیلی وی از مقطع کارشناسی در هاله ای از ابهام است.

همچنین، او چگونه شرکت در یک دوره آموزشی آزاد پولی دو و نیم ساله را برای خود بعنوان اخذ مدرک دکتری قرار داده است؟

لازم به ذکر است مستندات در مورد مطالب فوق موجود است و عندالزوم منتشر خواهد شد.