دادستان شیراز: نظر شورای شهر درباره سیل بی‌ارزش است

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۹

مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس نوشت: در پی انتشار خبری منتسب به کمیته حقیقت یاب حادثه سیل شیراز دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: نظر این کمیته فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی است.

حیدر آسیابی گفت: با توجه به تشکیل پرونده قضائی نسبت به موضوع و رسیدگی در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز طبق قانون مرجع تعیین هیأت کارشناسی تنها مرجع قضائی ذیصلاح بوده و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیأت کارشناسی منتخب مرجع قضائی است.

وی ضمن تأکید بر اینکه نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضائی بوده و انتشار آن فاقد هر گونه وجاهت قانونی است افزود: تذکر لازم از ناحیه دادستانی به کمیته مذکور داده خواهد شد.

دادستان شیراز همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به وصول نظریه هیأت پنج نفره کارشناسی ۴ تن از شهرداران ادوار مختلف شیراز هر کدام به میزان ۲۵ درصد مقصر شناخته شده‌اند و نظریه هیأت کارشناسی در مرحله ابلاغ می‌باشد.

وی افزود: در نظریه هیأت کارشناسی تعیین شده از سوی مرجع قضائی فقط شهرداری شیراز مقصر شناخته شده و در نظریه مذکور بجز شهرداری نامی از نهاد یا نهادهای دیگر به عنوان مقصر برده نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس نظریه هیأت کارشناسی سه نفره قبلی نیز ۲ تن از شهرداران مقصر شناخته شده بودند که در نظریه هیأت ۵ نفره تعداد مقصران به ۴ تن افزایش یافت.