روایتی نو از تاریک‌خانه سازمان اطلاعات سپاه

By | ۱۳۹۸-۰۴-۱۳

«رضا گلپور» با انتشار شش فایل صوتی از زندان «اوین»، هویت بخشی از نیرو‌های سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و فساد در سپاه و قوه قضاییه را فاش و به تشریح شکنجه خود در زندان پرداخته است.

گلپور نویسنده‌ای نزدیک به جریان‌های امنیتی محافظه‌کاران محسوب می‌شد. او از همکاران سایت «عماریون»، منتسب به «حزب‌الله» بود و در کتاب جنجالی خود به نام  «شنود اشباح»، اتهامات سنگینی مثل «جاسوسی» را متوجه اصلاح‌طلبان کرده است. اما سال ۱۳۹۵ یک باره خبر بازداشت او منتشر و به «همکاری با دول متخاصم»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «نگه‎داری فشنگ جنگی» متهم و به بیش از ۲۸ سال حبس قطعی محکوم شد.
ایران‌وایر: بهنام قلی‌پور

فایل‌های صوتی گلپور چند روز پیش از سوی «شهرزاد میرقلیخان»، بازرس سابق صداوسیما در دوران ریاست «محمد سرافراز» منتشر شده است. او در این فایل‌های صوتی، «ابراهیم رئیسی»، رییس قوه قضاییه را خطاب قرار داده و با نام بردن از برخی افراد، مقام‌ها و نهاد‌ها، گفته است آن‎ها به فساد مالی و اخلاقی آلوده شده‌‌اند و باید با آن‌ها برخورد شود.

این شش فایل صوتی، حدود ۱۷۰ دقیقه‎اند که مهم‎ترین مطالب مطرح شده در آن‎ها مربوط به سازمان اطلاعات سپاه، فساد در قوه قضاییه و شرح شکنجه‌های رضا گلپور است.

ادعاهای تازه درباره سازمان اطلاعات سپاه

بخش مهمی از این فایل‌های صوتی، مربوط به «حسین طائب»، رییس سازمان اطلاعات سپاه و طرح برخی مسایل درباره زندگی شخصی و تشکیلاتی این روحانی مرموز است.

گلپور به صراحت طائب را متهم به فساد مالی و اخلاقی کرده است و پرسش‌هایی درباره  وضعیت و شرایط خانوادگی او مطرح می‌کند.

او می‌گوید حسین طائب نام یکی از برادر‌های کشته شده‌اش به نام «حسین» را برای خودش انتخاب کرده و نام فامیلی خود را از «تائب» به «طائب» تغییر داده که معلوم نیست چرا چنین کاری کرده است.

گلپور گفته طائب نام مستعار «میثم» را برای خود انتخاب کرده و اخیرا هم نام مستعار «روحانی» را برای خود برگزیده است.

این نویسنده هم‌چنین از فردی به نام «رسول طائب» به عنوان برادر بزرگ‌تر حسین سخن به میان آورده و از نقش رسول در ساخت و ساز‌های صداوسیما پرسیده و گفته است چرا پس از آن که این فعالیت‌ها از سوی محمد سرافراز، رییس وقت سازمان صداوسیما متوقف شد، رسول در بیمارستان بستری شد؟

گلپور هم‎چنین به نام «مهدی طائب»، فرمانده قرارگاه «عمار»، دیگر برادر حسین طائب اشاره می‎کند و می‌گوید مهدی شوهر دختر «غلامحسین حقانی» است.

غلامحسین حقانی، روحانی و سیاست‎مدار ایرانی و نماینده نخستین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ کشته شد.

حقانی چهار دختر داشت که همسر دختر ارشد او «طه هاشمی»، نماینده مردم قم در مجلس پنجم و همسر یکی دیگر از دخترانش، مهدی طائب، برادر حسین طائب است.

گلپور اضافه می‌کند که پدر مهدی طائب بعد‌ها با همسر غلامحسین حقانی ازدواج می‌کند که همین مساله، مشکلات حادی برای دختر حقانی {همسر مهدی طائب} ایجاد کرده است.

گلپور در ادامه می‌گوید که حسین طائب داماد «علی‌اکبر موسوی حسینی»، مشهور به «حسینی اخلاق در خانواده» است و سه فرزند دارد.

رضا گلپور در این فایل‌های صوتی از طائب می‌خواهد که درباره رسوایی اخلاقی پدر همسرش در آلمان توضیح بدهد.

سازمان امنیت آلمان در جریان یکی از سفرهای علی اکبر حسینی، نماینده سابق مجلس که به دلیل حضور طولانی مدت او در برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده»، با همین برنامه مشهور است، زنی بر سر راهش قرار داد و از او فیلم تهیه کرد.

بر اساس این روایت، قصد سازمان امنیت آلمان، معامله این فیلم‌ها در ازای آزاد شدن «هلموت هوفر»، بازرگان آلمانی بود که در آن زمان به اتهام ارتباط جنسی با یک دختر ایرانی، به اعدام محکوم شده بود.

هلموت هوفر گفته بود نیروهای امنیتی ایران این دختر را بر سر راهش قرار داده بودند. هوفر افزوده بود که هدف نیروهای امنیتی از این اقدام، آزاد کردن «کاظم دارابی»، متهم ماجرای ترور «میکونوس» بوده است.

آن‌طور که گلپور می‎گوید، خانواده «احمد متوسلیان» هم رابطه پیچیده‌ای با خانواده «محمد‌علی جعفری»، فرمانده سابق سپاه و حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه دارند. متوسلیان از فرماندهان لشکر ۲۷ «محمد رسول‌الله» در دوران جنگ و یکی از چهار نفری بود که در ۱۳۶۱ و هنگام ماموریت در لبنان ناپدید شد.

بنابر ادعای گلپور، «حیدر»، پسر احمد متوسلیان، شوهر «زینب»، دختر حسین طائب است و خواهر حیدر متوسلیان هم همسر «محمد»، پسر سردار جعفری است.

گلپور حتی در این فایل‌های صوتی گفته حسین طائب بر روی همسرش اسلحه کشیده و درباره رابطه‌اش با برادرش، اتهاماتی متوجه همسر خود کرده است.

رضا گلپور در بخش دیگری از فایل‌های صوتی، به افشای نام گروهی از اعضای ارشد سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پرداخته است.

او برای جمع‌آوری کتاب جنجال برانگیز شنود اشباح که علیه اصلاح‌طلبان نوشته بود، از سال‌ها پیش رابطه نزدیکی با گروهی از نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی داشته است. به واسطه همین رابطه‎ها و برخورد‌هایی که در زندان با برخی از بازجوهایش داشته، اقدام به افشای نام تعدادی از آن‎ها کرده است.

گلپور نام برخی از اعضای ارشد این سازمان را چنین برشمرده است:

۱- «مهدی سیدی»، معروف به «طاها»، معاونت ضد جاسوسی سازمان اطلاعات سپاه

۲- «روح‌الله بازغندی»، معروف به «عظیمی»، معاون پی‎گیری امور ویژه سازمان اطلاعات سپاه

۳- «علی‌اکبر باوند»، معروف به «مجتبی بابایی»، مسوول بخش شناسایی یهودیان

۴- سردار «علی‌بیگی»، معروف به سردار «حاج داود»، مسوول اطلاعات سپاه تهران

۵- «ناصر قرصداقی»ف معروف به «حاج ناصری»، مسوول پرونده شناسایی فعالان محیط زیست

۶- «میثم افشاری»، معروف به «رجایی»، مسوول تبادل پیام‌های سازمان اطلاعات سپاه با متهمان

۷- «حمید میرعماد»، معروف به «سیدحمید رفیعی»، مدیر بند دو الف سازمان اطلاعات سپاه

۸- «حیدر سرلک»، معروف به «حاج علی»، مسوول مراقبت از «کاووس سید امامی» در زندان «اوین»

۹- «سیدحمید پورمحمدی گل‌سفیدی»، مسوول شبکه‌سازی «لرمحوران» در سازمان اطلاعات سپاه

۱۰- سردار «محمدباقر قاضیان»، معروف به سردار «ذوالقدر»

۱۱- سردار «غفور درجزی دولق»، معروف به «مصطفی مدبر»

۱۲- سردار «هادی محمدی»، برادر «تقی محمدی»، متهم پرونده انفجار دفتر رجایی

۱۳- «حسن محققی»، شوهر خواهر «اسماعیل کوثری»، معاونت داخلی سازمان اطلاعات سپاه

۱۴- سردار «جلال مهربان»، رابط سازمان اطلاعات سپاه با شورای عالی امنیت ملی

۱۵- سردار «حمید میرزایی»، معاونت اطلاعات خارجی سازمان

۱۶- سردار «عبد‌الله ضیغمی»، معروف به «مشفق»، معاون سردار محققی

۱۷- «جواد عباسی کنگ‌وری»، معروف به «آزاده»، بازجو

۱۸- «مهدی قوام‌هنر»، معروف به «مهدی قوامی»، بازجو

رضا گلپور در بخش دیگری از فایل‌های صوتی که منتشر کرده، به فساد در قوه قضاییه، رابطه برخی مقام‌های قضایی با مفسدان اقتصادی و تشریح عملکرد سازمان اطلاعات سپاه در پرونده‌اش پرداخته است.