پروانه سلحشوری: در جامعه ایرانی نوع نگاه‌ها به زن، شرم‌آور است, بار‌ها از خودم و زن بودنم بدم آمده است

By | ۱۳۹۸-۰۴-۱۵

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس گفت: بنابراین جامعه‌ای که دخترانش به جای اینکه بر ویژگی‌های ظاهری و درونی خودشان تأکید کنند و به سمت حفظ ظاهر پیش می‌روند، یک جای کار می‌لنگد. ما عادت کردیم، دایم بگوییم غربی‌ها برهنه و راحت و … هستند، اما همان غربی‌ها مانند برخی از دختران ما آرایش نمی‌کنند! تنها در موارد خاصی آرایش می‌کنند.

حال آنکه کشور‌های خاورمیانه رکوردار مصرف لوازم آرایش هستند؟!

چرا دختر ما باید این حس را داشته باشد، برای دیده شدن نیاز به آرایش زیاد دارد؟ زیرا ما سایر چیز‌ها را از او گرفتیم. در ایران تعریفی که از زن ارائه می‌شود، … نمی‌دانم باید چه بگویم به کسانی که زنان را این‌گونه می‌بینند این نوع نگاه به زن شرم‌آور است!

پروانه سلحشوری با ابراز تأسف از انعکاس تصویر زن در جامعه ایرانی اظهار کرد: چنین نگاهی به زنان خجالت‌آور است، به حدی که من به دلیل این‌گونه نگاه‌ها به زنان، بار‌ها از خودم و زن بودنم بدم آمده است!

در حالی که خودم می‌دانم در جامعه ایرانی حتی مردان هم مظلومند، چون زن را، چون شیطانی ترسیم می‌کنند که در همه حال قرار است مرد را فریب دهد! و متاسفانه مردان، قربانیانی هستند که همواره فریب زنان را می‌خورند! بنابراین وقتی تعریف زن در جامعه در این سطح نازل است، چگونه انتظار داریم که دختران و زنانی داشته باشیم که اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و بر نیروی درونی و قدرت جسمی خودشان تکیه کنند و در جامعه به درستی تحرک و زندگی کنند.