چهار دیپلمات رژیم ایران در زندان اسرائیل

By | ۱۳۹۸-۰۴-۱۷

به گزارش خبرگزاری “ایسنا”، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل اعلام کرد که بر اساس مستندات موجود، چهار دیپلمات ربوده‌شده این کشور در تابستان سال 1361( 5 جولای 1982) در زندان اسرائیل به سر می برند و هیچ سندی دال بر کشته شدن آنها وجود ندارد.

وی افزود: تلاش‌های سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی برای تعیین سرنوشت این دیپلمات ها به اسامی سیدمحسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگارمقدم باید با جدیت از سر گرفته شود.

پیش از این علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های اسرائیل گفته بود مساله دیپلمات های ربوده شده، پرونده همیشه مفتوح ایران بوده و تاکنون از طریق سفارت کشور در لبنان، از همه روش ها برای دریافت اطلاعات جدید از سرنوشت این دیپلمات ها استفاده شده است.

گفتنی است بر اساس آنچه ایران می گوید چهار دیپلمات این کشور در تاریخ 5 جولای 1982، هنگامی که راهی سفارت ایران در بیروت بودند، در یک پست بازرسی توسط گروه فالانژ (گروه شبه نظامی مسیحی لبنانی) ربوده شدند، پس از آن گمانه زنی های بسیاری درباره سرنوشت این چهار دیپلمات مطرح شد، از کشته شدن آن ها در همان پست بازرسی تا انتقال این افراد به فلسطین، اما هیچ کدام از این گمانه زنی ها تأیید یا تکذیب نشد.