افزایش گرمای هوا در ایران تا ۵۰ درجه و بالاتر

By | ۱۳۹۸-۰۴-۲۵

مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان در تشریح افزایش یا کاهش دمای استان گفت: انتظار می‌رود از اوایل هفته آینده به بعد شاهد وقوع دماهای ۵۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر در استان خوزستان باشیم.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با تسنیم در اهواز،درباره آخرین وضعیت هواشناسی استان خوزستان اظهار داشت: آسمان استان تا 24 ساعت آینده صاف تا کمی ابری و در نیمه شرقی کمی تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ورود سامانه گرد و غبار به آسمان خوزستان بیان کرد: در بعضی ساعات وزش باد قابل ملاحظه و در مناطق جنوب غربی و غربی و مرکزی گاهی وزش باد قابل ملاحظه و گرد و غبار موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان در تشریح افزایش یا کاهش دمای استان گفت: انتظار می‌رود از اوایل هفته آینده به بعد شاهد وقوع دماهای 50 درجه سانتی‌گراد و بالاتر در استان خوزستان باشیم.

با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته شوش با 47.3 و بستان با 26 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین گزارش شده‌اند، ادامه داد: حداکثر دمای اهواز به 45.3 و حداقل نیز به 30.2 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به گزارش تسنیم، بنابه اعلام استاندار خوزستان و با توجه به افزایش دمای هوا، صرفه‌جویی در مصرف برق و رفاه حال شهروندان، پایان ساعت کاری تمامی سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ( 30، 31 تیر و یکم مرداد) راس ساعت 12 ظهر و همچنین روز چهارشنبه دوم مرداد ماه نیز تعطیل است.