سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: آبراه خلیج‌فارس برای صادرات نفت یا برای همه امن است یا برای هیچ‌کس

By | ۱۳۹۸-۰۴-۲۷

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران بر اوضاع خلیج‌فارس مسلط است و صادرات نفت یا باید برای همه امن باشد و یا اینکه اگر برای ما امن نباشد برای دیگران هم امن نخواهد بود.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توقیف نفت‌کش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس، امروز جمهوری اسلامی ایران به توانمندی‌های بالایی دست پیدا کرده می‌تواند پهپاد پیشرفته غیرقابل ردیابی آمریکایی‌ها را از نقطه حرکت شناسایی و به محض ورود به حریم هوایی کشور مورد هدف قرار دهد و سرنگون کند.

وی افزود: چنین کشوری در مقابل این گونه اقدامات خصمانه و خلاف موازین بین‌المللی توسط نیروی دریایی انگلیس که به تعبیر مقام معظم رهبری دزدی دریایی نامیده شد، کوتاه نخواهد آمد و جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود انگلیسی‌ها را از این عمل‌شان پشیمان خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: چه انگلیس و چه هر کشور دیگری که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران برخورد نادرستی داشته باشد حتماً با اقدام قاطع جمهوری اسلامی روبه‌رو خواهد شد و پاسخ خود را دریافت خواهد کرد.

نقوی خاطرنشان کرد: ما امروز به طور کامل بر اوضاع خلیج‌فارس مسلط هستیم و همان‌طور که قبلاً اعلام کردیم مسیر صادرات نفتی باید یا برای همه امن باشد و اگر برای ما امن نباشد دیگران هم از این امنیت برخوردار نخواهند بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران هم توانمندی لازم را دارد و هم قادر و هم مصمم است و در جنگ اراده‌ها نشان داده که مستحکم و با اراده در مقابل کسانی که بخواهند به حقوق این ملت ایران تجاوز کنند می‌ایستد و به موقع هم اقدام لازم را خواهد داشت.
انتخاب :