سپاه ویدئوی عملیات توقیف نفتکش بریتانیایی را منتشر کرد

By | ۱۳۹۸-۰۴-۳۰

یورونیوز – سپاه ویدئویی از عملیات توقیف نفتکش بریتانیایی را که عصر جمعه ۲۸ تیر ماه در تنگه هرمز انجام شد، منتشر کرد. نفتکش استینا ایمپرو که از بندر فجیره امارات به سمت عربستان در حال حرکت بود، روز جمعه ۲۸ تیر در مسیر تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شد. نفتکش توقیف شده ۲۳ خدمه دارد و سپاه در نخستین بیانیه خود علت توقیف این نفتکش را رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی عنوان کرده بود. این نفتکش هم اکنون در لنگرگاه بندرعباس در جنوب ایران است.

در ویدئوی منتشر شده توسط سپاه پاسداران، یک فروند بالگرد Mi-17 نشان داده می‌شود که یگان‌های شناور از آن پشتیبانی می‌کنند.

سپس ویدئو داخل بالگرد را نشان می‌دهد که تعدادی نیروی نظامی مسلح با صورت‌های پوشیده شده آماده خروج از بالگرد و فرود به روی عرشه نفتکش بریتانیایی هستند.

سخنگوی سپاه امروز شنبه ۲۹ تیر مدعی شد که یک ناوچه، نفتکش بریتانیایی را اسکورت می‌کرد اما با وجود دخالت در زمان عملیات، سپاه ماموریت خود را انجام داد.

جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا در نخستین واکنش به این موضوع گفت که بریتانیا پاسخی «حساب‌شده و قاطع» می‌دهد. وی از سوی دیگر امروز در جریان گفتگوی تلفنی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود مراتب «یاس عمیق» خود را بابت توقیف نفتکش بریتانیایی استینا ایمپرو ابراز کرد.