خاتمی و این بار حضوری کمیک در صحنه سیاسی! تقی روزبه

By | ۱۳۹۸-۰۵-۰۲

بازهم موسم «انتخاباتی» رژیم فراررسیده و سروکله «سیدمظلوم» برای نجات رژیم چه در عرصه داخلی و چه بین المللی پیداشده است و برای رونق بخشیدن به دکان راکد و ساکت نظام درداخل از یکسو و اعاده حیثیت از آن در سطح بین المللی از سوی دیگر. در شرایطی که حتی خود اجازه حضورعلنی با چهره و عکس در صحنه را ندارد و عملا به نوعی در حبس خانگی بسر می برد، اما قلبش هم چنان برای نظام می طپد و بیشتر ازخود آنها دلسوزحکومت است. او که در مقام باصطلاح رهبراصلاح طلبان حتی به منتقدین اصلاح طلب حامیش ذره ای عنایت و پشیزی ارزش برای شنیدن انتقادها و پیشنهادات آن ها قائل نیست، هم چون کاسه داغ تر از آش و داغ ترو جلوتر از اصول گرایان افراطی در نوک پیکان تحریم شکنان واردصحنه شده است. البته براو حرجی نیست. او حتی اگر جرئت فراخوان شرکت به انتخابات هم نمی داشت، بدون هیج ذره ای تردید، بهرقیمت شده درسکوت شبانه و بزدلانه خود را به سرصندوق های رای برای ادای دین به نظامی می رساند که خود را خادم آن می داند و بس. این که چگونه کسانی که باصطلاح خودرا اصلاح طلب منتقد می دانند و شاهد دست پخت وی در انتخابات گذشته و یا بیلان مسخره و رسواآور فراکسیون امیدو.. بوده اند، و نیز بدلیل عبورجامعه از جناح های رژیم، برای نجات ته مانده آبرو و سرمایه اجتماعی خویش شرکت مشروط در انتخابات را زمزمه می کنند، این که هم چنان او را رئیس اصلاحات و زعیم و رهبرخود می دانند، چنین رویکرداز بالا وآکنده از تحقیر و تبختز وی را می بینند ودم بر نمی آورند، خودبیانگرعمق گندیدگی قاطبه اصلاح طلبی را به نمایش می گذارد.

اکنون خاتمی پس از پیشتاری در دادن فراخوان شرکت در انتخابات مجلس آتی، حالا در گام دوم روبه صحنه جهانی در دفاع از سیستم گندیده ولایت خامنه ای و اعوان و انصارش، با مصادره و مسخ شعارصلح و شعار «آری به صلح و نه به جنگ» واردمیدان می شده است. بی آن که به روی مبارک خود بیاورد که یک پای مهم سیاست های جنگ افروزانه خودنظام و سیاست های فوق ارتجاعی اوست و بنابراین هرائتلافی برای صلح اگر واقعا هدفش صلح باشد نه فقط علیه قدرت های جنگ طلب خارجی و دولت آمریکا بلکه همزمان علیه رژیم خودی، رژیم جبار و جنگ طلب داخلی هم باید باشد. اکنون رژیم اسلامی بهترین شرایط را برای اسرائیل و آمریکا و انگلیس جهت میلیتاریزه کردن منطقه، تشکیل یک ائتلاف نظامی منطقه ای و جهانی و … تکمیل کردن محاصره اقتصادی با محاصره نظامی و… فراهم می کند.

به این خادم «مغضوب» حکومت اسلامی باید یادآوری کرد که تا انجا که به مردم ایران برمی گردد آن ها به صراحت روشن ساخته اند که دشمن مستقیم و رودرروی آن ها همین جاست و در داخل کشور و هر روز و همه جا در زندان و محل کار و دانشگاه ها و خیابان ها وحتی اتومبیل های شخصی فاقدحریم و در صف های خرید مایحتاجی که قیمت اشان  روزانه جهش می کند و  مشاهده فسادبیکران و تاراج ثروت ها و امکانات کشور…  آن را با گوشت و پوست خود تجربه و لمس می کنند. تنها از این طریق است که می توان دست درازقدرت های سلطه طلب را هم کوتاه کرد. مردم ایران و فعالین و پیشروان نباید اجازه بدهند که صدای این دریوزگان قدرت و تحریم شکنان حرفه ای در شرایطی که خود ارباب و دورقاب چین هایش در انزوای مفرطی بسر می برند، باردیگر به صدای بلند و اغواگرعرصه سیاست ایران تبدیل شود! آن ها به شکل مزورانه ای پشت واژگان ملت و مردم و ایران و غیره سنگر می گیرند، اما تمامی سخن و تلاششان در خدمت نجات نظام است و بس! اگر در گذشته ورودهای او به صحنه سیاسی برای نجات نظام را به دلیل آن که هنوز قدرت افسونگری و فریب داشت تراژدی بنامیم، امروزه اما این نوع ورودها به صحنه سیاسی بیشترخصلت کمیک دارد. با این همه این هوشیاری مردم و صدای بلندآن هاست که می تواند چنین فراخوان هائی را به تضرعات بی خاصیت و  بدون پژواک تبدیل کرده  و  جنبه کمیک حضوروی در صحنه سیاسی را عریان کند!

https://www.kaleme.com/1398/04/31/klm-272531/

تقی روزبه    ۲۳.۰۷.۲۰۱۹