مایک پمپئو: آماده‌ام به تهران بروم تا با مردم صحبت کنم مثل ظریف که به آمریکا می‌آید و علیه آمریکا حرف می‌زند

By | ۱۳۹۸-۰۵-۰۴

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید آماده است به تهران برود تا مردم ایران را از سیاست خارجی ایالات متحده مطلع کند. 

مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت از چنین سفری استقبال می‌کند تا بتواند حقیقت را برای مردم ایران بازگو کند. او چنین سفری را به دیدارهای محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود به نیویورک و مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی تشبیه کرد و افزود: دوست دارم بروم، نه برای پروپاگاندا (دروغ‌پردازی وسیع برای مخاطبان) که حقیقت را درباره آن‌چه که رهبری‌شان انجام داده و این‌که چگونه به ایران آسیب رسانده است به مردم ایران بگویم.

مایک پمپئو،  درباره رفتن به تهران و صحبت کردن در صدا و سیما به شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: «ظریف به نیویورک می‌آید و در فوق‌العاده‌ترین شهر آمریکا می‌چرخد و با رسانه‌ها صحبت می‌کند. [او] با مردم آمریکا صحبت می‌کند و این فرصت را پیدا می‌کند که پروپاگاندای ایران را در آمریکا اشاعه دهد. دوست دارم بروم، نه برای پروپاگاندا که حقیقت را درباره آن‌چه که رهبری‌شان انجام داده واین‌که چگونه به ایران آسیب رسانده است به مردم ایران بگویم. فکر می‌کنم دلیلی که اجازه نخواهند این اتفاق بیفتد این است که آن‌ها نیز «حقیقت» را می‌دانند.