نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر بازداشت شد

By | ۱۳۹۸-۰۵-۱۸

طی روز های گذشته، نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. هنوز از دلیل بازداشت، نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری خانم جعفری اطلاعی در دست نیست.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته جاری نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

گفته می شود بازداشت این شهروند بدون ارایه حکم قضایی صورت گرفته است و تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی از وضعیت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه وی در دست نیست.

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۸، در بحبوحه اعتراضات مردمی در جریان دوره دهم ریاست جمهوری، ماموران با حضور در منزل نوشین جعفری که آن زمان «خبرنگار فرهنگی روزنامه اعتماد» بود، او را بازداشت کردند و پس از تفتیش وسایل شخصی و ضبط رایانه شخصی، او را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

خانم جعفری که در روزنامه‌نگاری در حوزه فرهنگ فرهنگی و هنری مشغول بود. پس از آزادی به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه داد و عکاسی هنری و عکاسی فیلم و تئاتر را در پیش گرفت.

در مردادماه ۱۳۹۵، نمایشگاه برگزیده عکس‌های نوشین جعفری از فیلم سینمایی “لانتوری” به کارگردانی رضا درمیشیان در خانه هنرمندان برگزار شد. نوشین جعفری برای این مجموعه عکس‌ها، برنده جایزه بهترین مجموعه عکس از دومین جشن عکاسان سینمای ایران شده و کلیه درآمدهای این نمایشگاه نیز صرف قربانیان اسیدپاشی شد.

از مهم‌ترین آثار نوشین جعفری می‌توان به فعالیت در سریال شهرزاد ۲، فیلم لانتوری و فیلم سد معبر اشاره کرد.