احتمال خروج انگلیس از برجام؛ تهدید روحانی

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۴

سفیر سابق آمریکا در انگلیس در مورد انتظار دولت ترامپ از دولت بوریس جانسون گفت: چیزی که شاید دونالد ترامپ و جان بولتون بیش از همه در مورد انگللیس مشتاق آن باشند، خروج آن کشور از توافق اتمی با رژیم ایران است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی که در باره اهداف سفر بولتون به لندن توضیح می داد، در پاسخ به این ستوال که چرا ترامپ از خروج انگللیس از اتحادیه اروپا چه با توافق و چه بدون توافق حمایت می‌کند، گفت: دیدگاه احتمالی دولت آمریکا این است که انگللیس با خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند به شکل بهتری در حوزه‌هایی چون چین و ایران با آمریکا هم‌سو باشد.

وی افزود: تا الان،‌ انگللیس هم‌راستا با فرانسه و آلمان تلاش کرده تا در توافق هسته ای باقی بماند، اما دولت ترامپ بسیار مشتاق است که انگللیس هم از برجام خارج شود.

سفیر سابق آمریکا در انگللیس گفت: حدس من این است که دولت جدید انگللیس از قرارداد هسته ای با رژیم ایران خارج می‌شود.

فیلم زیر: روحانی باز هم تهدید کرد: اگر در پایان ۶۰ روز دوم با اروپا به نتیجه نرسیم، حتما برای سومین‌بار از تعهدهای هسته‌ای کم می‌کنیم

روحانی پیش تر گفته بود: اگر آنها (آمریکا) تحریم ها را لغو کند، فشارهای اقتصادی را متوقف کند و به برجام بازگردد، ما همین امروز و هر مکانی آماده گفتگو و مذاکره با آمریکا هستیم.

وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به این پیشنهاد روحانی گفت که این، مشابه همان پیشنهادی است که به جان کری (وزیر امورخارجه پیشین آمریکا) و رئیس جمهور اوباما ارائه شده بود.

مایک پمپئو افزود: این، همان مسیری است که دولت قبلی (اوباما) نیز طی کرد و منجر به برجام شد. توافقی که این دولت، رئیس جمهور ترامپ و خود من معتقدیم یک فاجعه بود.