واکنش تند آملی لاریجانی به محمد یزدی: مگر این ساختمانی که از آنها استفاده میکنید از ارث پدرتان است / شما قیم حوزه های علمیه هستید که به همه امرو نهی میکنید؟/ آیا جز با صدای بلند و داد و قال ، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، کار دیگری هم کرده اید؟

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۸

آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه ای به سخنان محمد یزدی واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

* سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه ای از معاونان ، قائم مقامان و آقازاده های مسئولان و شخصیت هاست.

* چندی است که نمایشی در کشور بر اساس سناریوهای از پیش طراحی شده، علیه اینجانب براه افتاده است.

* اکنون احساس می کنم بازی های صدا و سیما و برخی نهاد های دیگر به نقطه ای رسیده است که سکوت در مقابل آن جایز نیست و البته در موقع مناسب به تفصیل در مورد ابعاد آن صحبت خواهم کرد

* مطالبی از جلسه روز یکشنبه شما با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه ، پخش شده است که در وهله اول باور نمی کردم شما چنین سخنانی گفته باشید و لذا از طرق مختلف پی گیری کردم تا صحت  انتساب مطالب برایم محرز گردد.

* آیا جز با صدای بلند و داد و قال ، به مسئولین و بزرگان توهین کردن و افترا زدن و تحقیر کردن، کار دیگری هم کرده اید؟ شما با آیت ا… شبیری حفظه الله ، چه کرده اید : با مرجعی که آیتی است در علم و تقوی و اخلاق و متانت و مروت و انصاف و بزرگواری. آخر چرا به خودتان اجازه می دهید به همه توهین کنید . هیچ بررسی کرده اید که علماء و فضلاء در قم ، به آثار شما و به گفته های شما چگونه نگاه می کنند؟! چقدر آنها را جدی می گیرند؟

* کافی است کسی نیم نگاهی به مکتوبات شما ذیل ” کتاب القضاء ” مرحوم سید صاحب عروه ، بیندازد تا میزان اثر شما در حوزه معلوم شودو معلوم شود حد تحصیلات جنابعالی و استفراغ وسعتان درباب استنباط احکام. متاسفانه ظاهراً حتی توجه نکرده اید که ” کتاب القضاء”سید (برخلاف جلد اول عروه) کتاب استدلالی است ، چقدر آنرا تخریب کرده اید . ایکاش شما صرفاً آنرا ترجمه می کردید که اقلاً خواننده بداند با سخنان چه کسی روبروست.

* برای اینکه بنده را تخریب کنند ، اول در فضای مجازی تا توانستند شأن آن متهم را بالا بردند: نه فقط در رسانه های ضد انقلاب ، بلکه در همین رسانه های رسمی داخلی از صدا و سیما گرفته تا خبرگزاری های رسمی . خبرگزاری مهر در این رابطه نوشته بود: “یک مقام ارشد قضایی بازداشت شد” .آخر چرا این دروغ های شاخدار را می پراکنید ؟ اصلاً این آقا مقام قضایی بود تا ارشد باشد ؟ ! در همین رسانه ملی ، برخی خبرنگاران در این باره طوری سخن گفتند که گویی نقش بی بدیلی در مدیریت دستگاه قضایی داشته است.

* و همه اینها دروغی بود فوق دروغ . مدیریت دستگاه قضایی در دست مسئولان عالی قضایی بود: یکی نیست از این خبر گزاری ها و صدا و سیما بپرسد این آقا در تصمیمات کدام مسئول قضایی موثر بوده است؟

* با لحنی بی ادبانه گفته اید ” آیا ارث پدرت بود”، می گویم نخیر ارث پدرم نبود ! مگر اینهمه مدارس دیگر در قم و سطح کشور ساخته می شود ارث پدرشان است؟ مگر همین ساختمان هایی که حضرتعالی از آنها استفاده می کنید ، از ارث پدرتان ساخته شده است ؟ آخر این چه فهمی است و چه استدلالی ؟!

* جناب آقای یزدی مشکل اصلی جنابعالی این است که فکر می کنید قیم حوزه های علمیه هستید و می خواهید به همه امر و نهی کنید . متاسفانه شما خودتان را در جایگاهی می بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید ، بلکه به مراجع بزرگواری که شاید شاگرد آنها هم محسوب نمی شوید ، امرو نهی کنید و این با رویه های حسنه ای که در حوزه علمیه برقرار بود ، هیچ تناسبی ندارد .

* اما نکته این است که آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می کنند و ماه ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رئیس دفتر بنده ، بلکه مدیر یکی از اجزاء حوزه ریاست تحت اشراف شخصیتی سالم، فاضل و شریف چون آقای خلفی بوده ، فضا سازی کرده اند، آیا همین کار را برای آقای شریفی قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای سیف معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و … کرده اند و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده اند؟!وا اسفا از این ظلم و بی عدالتی و بی مروتی.