ما و جنگ گرگها بر سر قدرت

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۸

در این میان نقش برادران لاریجانی بسیار پر رنگ بود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است  از زمان تسلط برادران لاریجانی بر مجلس و قوه قضاییه واحد حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تقویت و تقریبا در تمام امور خارج از قوه قضاییه به نیابت از طرف رییس قوه قضاییه دخالت و پرونده سازی کرده است.  لذا باندهای فساد و اختلاس مرتبط با رییس قوه قضاییه در بدنه دادگاه ها و متهمان بزرگ اقتصادی سازمان دهی و بوجود آمدند.

با قدرت گرفتن این باند دیگر رقبا و تشنگان حسرت قدرت بدنبال تضمین منافع و جایگاه خود بعد از مرگ رهبر دیکتاتور هستند . مهمترین رقیب این باند مجتبی خامنه ای است؛ فرزند فساد علی خامنه ای که سازمان اطلاعات سپاه تحت کنترل اوست. این باند مدت هاست که با پرونده سازی و کنترل عوامل وابسته به صادق لاریجانی در صدد تضیف باند لاریجانی ها هستند. در این جنگ قدرت باند لاریجانی ها نیز با انتشار اسناد فساد گروه های وابسته به مجتبی خامنه ای در صدد لکه دار کردن وجه او بودند.

اگر به دستگیری های اخیر توجه شود تماما به مراکز قدرت منتسب هستند. از مفسدان بانک سرمایه و اختلاس بزرگ باند علی انصاری و سلطان سکه و اختلاس و دزدی کلان در معاونت ارزی بانک مرکزی و همچننین فساد و اختلاس سیف رییس سابق بانک مرکزی و اتهامات مربوط به حسین فریدون برادر فساد رییس جمهور و اتهامات برادر فساد معاون رییس جمهور و ده ها مورد دیگر.

انتشار رابطه جنسی زهرا لاریجانی دختر صادق لاریجانی با مامور سفارت انگلیس و لو رفتن جاسوسی زهرا به نفع کشور انگلیس فقط از عهده سازمان های امنیتی رژیم اسلامی ایران برمی آمد. و این یک هشدار به باند لاریجانی ها بود.

اما نکته ای که بعنوان شروع ضربه نهایی می توان در نظر گرفت  دستگیری اکبر طبری پور، دست راست صادق لاریجانی، میباشد؛ مردیکه لاریجانی نتوانست امنیت و جان او را تضمین کند و سازمان اطلاعات سپاه به قدر کافی از او مدرک و سند دارد که او مجبور به همکاری و افشای جنایات و دزدی ها و اختلاس های باند لاریجانی نمود. افشاگری های طبری پور بی شک خواب را از چشمان بسیار دزدیده است.

در همین شرایط خبرهای ضد و نقیض از دستگیری دادستان تهران و تعدادی از قضات و همچنیین درگیری لفظی صادق لاریجانی با احمد توکلی (جنایت کار دههء ۶۰ که بیرحمانه ده ها نفر فرزند ایران را در تهران و مازنداران قتل عام نمود) به گوش می رسد.

خبر دیگری که توسط تعدادی از رسانه ها نشر پیدا نمود نیز مهم میباشد . درخواست برکناری صادق لاریجانی و مهاجرت به کربلا برای ادامه تدریس و تحصیل می تواند پایان جنگ قدرت بین دو باند بسیار مخوف و بیرحم مجتبی خامنه ای و لاریجانی  به نفغ فرزند فاسد دیکتاتور فعلی باشد.

گروه های قدرت دیگری نیز وجود دارند، مانند گروه منتسب به حسن روحانی که خود را در چارچوب شعار و حرف نگه داشته اند؛ گروهی که مایل است به کمک اصلاح طلبان و تمایل به انجام مذاکره با آمریکا و اتحادیه اروپا و دروغ درمانی در آینده برای خود جایگاهی فراهم کنند.

بنظر می رسد ابراهیم رییسی مسئولیت برخورد قضایی با باند لاریجانی ها را بکمک سازمان مخوف و جنایتکار اطلاعات سپاه انجام خواهد داد. طی روزهای آینده خبرهای بیشتری از دستگیری و ارتباط با باندهای قدرت را خواهیم شنید.

در عین حال، فشارهای بین المللی نیز هر چه بیشتر شود تضادها و درگیری های داخلی حادتر و برجسته تر خواهند شد. رژیم دیکتاتور دینی در عرضه بین المللی شدیدا ضعیف شده و منابع مالی خود را از دست داده و درگیری گروه های قدرت در حال تشدید بوده و با شرایط بحرانی اقتصادی داخلی دست به گریبان است.

شرایط موجود را نباید از دست داد. اکنون که گرگ ها به جان هم افتاده اند بهتر زمانی است برای اتحاد فعالان اپوزیسیون سکولار – دمکرات مردمی حول محور سرنگونی رژیم دیکتاتوری برای رسیدن به جامعه ای سکولار دموکرات. هر گروهی که منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح دهد بی شک در مقابل مردم و کنار رژیم دینی فاشیستی خواهد بود.

تاریخ بزودی قضاوت خود را اعلام خواهد کرد.
کوروش احمدی یادداشت خبرگاه