آخوند حجتی کرمانی: سرطان سراپای نظام را فرا گرفته است

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۸

آخوند حجتی کرمانی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحران اخیر در رأس نظام آخوندی برای جانشینی خامنه ای گفته: معتقدم که نظام مبتلا به بیماری شدید سرطان است و سرطان سراپای [نظام] را گرفته، از سقوط فرهنگی و اخلاقی و شیوع ریاکاری و… مفاسد اقتصادی تا اختلافات و دشمنی‌های داخلی تا مسائل خارجی. [نظام] احتیاج به یک شیمی‌درمانی همه‌ جانبه دارد.

جنگ گرگ ها؛ لاریجانی تهدید به افشاگری کرد

عمامه سفیدها و عمامه سیاه ها بر سر جانشینی خامنه ای به جان هم افتادند

صادق لاریجانی روز گذشته در واکنش به اظهارات شدیداللحن محمد یزدی گفت: حوادث اخیر مهندسی شده است. احساس می کنم بازی های صدا و سیما و برخی نهاد های دیگر به نقطه ای رسیده است که سکوت در مقابل آن جایز نیست.

صادق لاریجانی در پاسخ به آن بخش از سخنان محمد یزدی که گفته بود به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود، از کجا آوردی ساختی؟ می نویسد: با لحنی بی ادبانه گفته‌اید آیا ارث پدرت بود، می‌گویم نخیر ارث پدرم نبود‌! مگر اینهمه مدارس دیگر در قم و سطح کشور ساخته می‌شود ارث پدرشان است؟ مگر همین ساختمان هایی که حضرتعالی از آنها استفاده می‌کنید‌، از ارث پدرتان ساخته شده است؟

رئیس سابق قوه قضائیه در ادامه با لحنی تهدید آمیز گفت: مطالبی از این دست بیان کرده اید که بنا به مصالحی در مقابل آن سکوت کرده ام. اما اکنون می بینم این سکوت‌ها نه فقط اسباب تنبه حضرتعالی نشده، بلکه پیش تر هم رفته اید و مطالب خلاف واقع و توهین‌های دیگری هم بر آن افزوده‌اید.

صادق لاریجانی افزود: همه این فضا سازی ها نشان از آن دارد که یک پروژه بزرگتری در پس این القائات نهفته است و آن تخریب اینجانب و شاید هم تخریب های دیگر. مساله همین است. ولی بدانید بنده سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه‌ای از آقازاده‌های مسئولان و شخصیت ها است.

روز گذشته در یک تحول ناگهانی، درگیری در راس نظام برای جانشینی خامنه ای بشدت بالا گرفت. آخوند محمد یزدی بطور بی‌سابقه ای صادق لاریجانی را که گفته می‌شد از نامزدهای جانشینی خامنه‌ای است به باد حمله گرفت. در این میان معلوم شد اخبار مربوط به قهر کردن و کناره‌ گیری و تهدید صادق لاریجانی به اینکه به نجف خواهد رفت، جدی بوده و اکنون به رسانه های حکومتی کشیده شده است.

برخی منابع حکومتی می گویند ابراهیم رئیسی در برملا شدن پرونده‌های فساد مالی لاریجانی و حذف او از صحنه سیاسی و جایگزینی خامنه‌ای، نقش اساسی داشته است. به‌ خصوص که شیخ صادق لاریجانی عمامه سفید است در حالی‌که ابراهیم رئیسی مانند خود خامنه‌ای عمامه سیاه است و به‌اصطلاح « سید» محسوب می‌شود که امتیاز مهمی برای کرسی ولایت‌ فقیه بعد از خامنه‌ای است.

محمد یزدی روز شنبه اخبار مربوط به فرار لاریجانی به نجف تحت عنوان مهاجرت را تأیید کرد و گفت: فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم بهم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی مؤثر نبود؛ چه رسد که به نجف بروید. رئیس دفتری که ۱۰سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند!… از کجا آوردی ساختی؟

وزیر خارجه آمریکا پیش تر در باره سیستم حکومتی ملاها گفته بود: سطح ثروت و فساد در بین سران رژیم ایران نشان می‌دهد که حاکمیت در ایران توسط سیستمی هدایت می‌شود که بیشتر به مافیا شباهت دارد تا یک دولت.