نامه بسیار تند جمعی از آخوندهای حامی محمد یزدی در حوزه علمیه قم به آملی لاریجانی

By | ۱۳۹۸-۰۵-۳۰

متن نامه آخوندهای حامی محمد یزدی در حوزه علمیه قم به آملی لاریجانی:

جناب ثقه الاسلام شیخ صادق اردشیر آملی لاریجانی
سلام علیکم

نامه سطحی، تند، بی ادبانه و هتاکانه حضرتعالی در جسارت به دبیر محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که از سابقون در علم و فقاهت و مجاهدت در پیش و پس از انقلاب می باشند، باعث تاسف دوست‌داران نظام اسلامی در حوزه های علمیه گردید. 

سخاوت های جمهوری اسلامی در سایه ولایت امر در حق شما و دیگر اخوان شما که حتی یک سیلی برای انقلاب اسلامی نخورده اید و از همه مواهب و جایگاه های آن استفاده کرده اید، دلیل نمی شود که به بزرگان انقلاب و اسلام عزیز حق توهین داشته باشید.

آن زمان که پس از انقلاب شما درس دانشگاه را رها کردید و به حوزه آمدید، کسی نمی دانست که روزی شما در برابر بزرگان انقلاب و حوزه خواهید ایستاد.

ای کاش همان طور که خود اشاره کرده اید به مواعظ خصوصی و پدرانه حضرت آیت الله یزدی (دامت افاضاته) در مورد عدم اشرافی گری و التزام به ولایت فقیه و مبارزه با فساد مجموعه خود اقدام می کردید تا افتضاح پدید آمده در حوزه ریاست شما باعث آبروریزی برای نظام نگردد.

ای کاش به مفاسدی که در مورد معاونین و مسئولین می دانستید که در نامه خود اشاره کرده اید، در دوره مسئولیت خود رسیدگی می کردید و الآن خود را مخزن الاسرار نمی نامیدید. این یک سیئه برای شماست نه حسنه!
ای کاش نامه حمایت شما از آقای طبری را ننوشته بودید.

گرچه محاکمه همچنان باقی است و خدا می داند چه اعترافاتی شده است که اینچنین همه پرده ها را دریده اید و تعارفات را کنار گذاشته اید!

ای کاش بجای اشکال گیری از فقاهت یک فقیه در شرح کتاب القضاء عروه الوثقی، قضاوت اسلامی را پیاده می کردید و یا لااقل از مفسد حمایت نمی کردید.

ای کاش بر طبق فرمایش قران « قوا انفسکم و اهلیکم» روی تربیت فرزندتان بیشتر وقت می گذاشتید.

ای کاش بجای اصرار بر تدریس درس خارج برای دست و پا کردن جایگاه حوزوی برای خود، از اساتید اخلاق بهره می بردید تا آخرت و مبارزه با فساد مهم تر از حفظ جایگاه دنیوی برای شما بود.

ای کاش قبل از خودسازی وارد عرصه سیاست و قدرت نمی شدید و بجای ساختن برج برای آینده حوزوی خود به خودسازی می پرداختید.

ای کاش بیش از تاثیرپذیری از اخوان خود از حوزه و ولایت و انقلاب تاثیر می پذیرفتید.

ما به عنوان جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم مشفقانه برای شما و اسلام و انقلاب به حضرتعالی توصیه می کنیم، از قدرت و ثروت و جایگاه های سیاسی و حتی حوزوی مدتی کناره گیری کنید و حتی اگر خود را در جایگاهی نمی بینید که از اساتید اخلاق استفاده کنید، به کتب اخلاقی مراجعه کنید و کمی راجع به تکبر، دنیا خواهی، شهوت قدرت و شهرت، تکاثر در اموال، حسادت و غفلت مطالعه کنید تا چهره اسلام و انقلاب را در نزد مردم و عوام الناس که امثال شما را به غلط چهره نظام و اسلام می دانند بیش از این خدشه دار نکنید و بدانید با این تحرکات مشمئز کننده جایی در حوزه های علمیه نخواهید داشت مگر آنکه از این دست امور دست بردارید و توبه کنید.  سوره مبارکه بقره آیه 160.

در پایان اعلام می داریم که اگر این نصایح مشفقانه را به هر دلیل از ما نپذیرید، اجازه نخواهیم داد وجهه ولایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه که ثمره خون علما و شهداست بیش از این خدشه دار شود و مراتب بعدی امر به معروف و نهی از منکر را عملی خواهیم کرد.

جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم