جزئیات المانیتور از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران و آمریکا: اعطای معافیت به برخی خریداران نفت ایران در ازای مذاکرات محدود

By | ۱۳۹۸-۰۶-۰۲

اقتصادنیوز: لارا روزن در المانیتور نوشت: پس از هفته ها مشورت با ایرانی ها و کاخ سفید، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار می رود که ترامپ را برای اعطای مشوق های اقتصادی محدود به ایران در ازای بازگشت تهران به میز مذاکره و پایبندی کامل به برجام تحت فشار قرار دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛، در ادامه این مطلب آمده است: اما در حالیکه ترامپ گفته است که اماده ی توافق جدید با ایران است، کاخ سفید نشانه های زیادی از خود در مورد پذیرش این ایده فرانسه بروز نداده است.

مکرون روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ما پیشنهاداتی برای کاهش تحریم ها یا مکانیزمی برای جبران تحریم ها در جهت فراهم کردن شرایط برای زندگی بهتر مردم ایران، ارائه کرده ایم.

دیپلمات ها و کارشناسان می گویند که فرانسه به دنبال اخذ چراغ سبز از ترامپ برای اعطای معافیت مالی به تعدادی از خریداران نفت ایران برای مدتی محدود در زمان مذاکرات است.

یک مقام اروپایی که خواستار افشای نامش نبود، این پیشنهاد فرانسه را به عنوان پیشنهادی برای مدتی کوتاه و مذاکراتی محدود همراه با مشوق های محدود برای آزمودن فضا توصیف کرده است.

او همچنین اضافه کرد که مقامات اروپایی بر این باورند که فشارها به ایران باعث تسلیم تهران نخواهد شد.

بخشی دیگر از پیشنهاد فرانسه به نظر می رسد بسته ای برای جبران تحریم ها از جمله ایجاد خط اعتباری است. مکرون در گفتگوی تلفنی 100 دقیقه ای با روحانی در سی ام جولای، ایده ی ایجاد خط اعتباری پانزده میلیون دلاری را مطرح کرده است.