روزنامه همدلی خواهان توضیح درباره شکنجه و اعتراف اجباری در پرونده سوءقصد به دانشمندان هسته‌ای شد

By | ۱۳۹۸-۰۶-۰۳

به گزارش خبرگزاری میکروفون نیوز (محا) روزنامه همدلی در یادداشتی خواهان توضیح نهادهای امنیتی و قضایی درباره شکنجه و اعتراف اجباری چند نفر برای پذیرش دروغین مسئولیت سوءقصد به دانشمندان هسته‌ای شده است.

محسن فیض اللهی در یادداشتی پرسیده: ” چگونه فرد یا افرادی در یک برنامه تلویزیونی، به ترور و جاسوسی برای اسرائیل اعتراف کرده اند ، اما پس از مدتی به گفته سخنگوی دولت از این افراد «دلجویی و عذرخواهی» شده و آزاد می‌شوند؟”

“آیا اعترافات آن‌ها مورد پذیرش مسئولان وقت (دوران محمود احمدی نژاد) قرار نگرفته است؟ چگونه و با چه توجیهی این اشخاص آزاد می‌شوند؟ آیا عاملان و آمران شکنجه و اعترافات، دروغین به دستگاه قضایی معرفی می شوند ؟ و از همه مهمتر، اگر این افراد بی‎‌گناه بوده‌اند، پس چه کسانی پشت ترور دانشمندان هسته‌ای هستند؟”

مازیار ابراهیمی، یکی از کسانی که با شکنجه ماموران اطلاعاتی ایران به اعتراف دروغین علیه خود وادار شد، در مصاحبه با ژیار گل از بی‌بی‌سی فاش کرد که چه طور اختلاف و ناهماهنگی میان دستگاه‌های اطلاعاتی مختلف باعث شد اجباری و دروغین بودن اعتراف او روشن شود.

با این وجود آقای ابراهیمی همچنان مدتی زندانی بود.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران گفته این اتفاق در زمان دولت قبل افتاده است، این در حالی است که آقای ابراهیمی و افراد دیگر در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی نیز مدتی در زندان بودند.