پاسخ تند رئیسی به انتقادهای روحانی

By | ۱۳۹۸-۰۶-۰۸

رئیس قوه قضاییه خامنه ای: دستگاه قضا به تهمت های جناحی سیاسی اعتنا نمی کند. دستگاه قضا با جدیت و بدون توجه به تهمت های سیاسی و جناحی، به پرونده های فساد رسیدگی می کند.

ریئسی در گردهمایی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید اجازه بروز فساد در نظام اسلامی داده شود افزود: زمانی که پرونده ای مربوط به افراد مرتبط با صاحبان قدرت و ثروت به دستگاه قضا ارسال می شود، این قوه با انواع تهمت های جناحی و سیاسی مواجه می شود، اما بدون اعتنا به این حاشیه سازی ها به هر نوع پرونده فساد رسیدگی می کند. (فیلم زیر)

پیش تر روحانی گفته بود: اقدام‌های قوه قضاییه شائبه سیاسی پیدا کرده است ، نباید اجازه دهیم شائبه سیاسی در محاکمه وارد شود که اگر این‌طور شود، قضاوت می‌میرد.

روحانی گفت: با بگیر و ببند فساد از بین نخواهد رفت. اگر شبهه و شائبه سیاسی در ذهن مردم ایجاد شود، کار دستگاه قضایی تمام است و مشروعیت قضاوت از بین می‌رود.

اعتراف روحانی بعد از 6 سال ریاست جمهوری

از کسی که اختیاراتی ندارد، چه مسئولیتی می‌خواهید….هر کس در این کشور رئیس‌جمهور باشد به جایی نمی‌رسد

روحانی طی سخنانی با حمله به باند خامنه ای و دخالت‌های آننان در امور دولت گفت:‌ با این وضع هر کس رئیس‌جمهور شود، موفق نمی‌شود.

روحانی در این سخنرانی خواستار اختیارات لازم شد و گفت:‌ کسی که اختیار ندارد، چه مسئولیتی می‌خواهید؟ اگر دولت اختیار نداشته باشد مردم زندگی خوشی نخواهند داشت.

روحانی افزود:‌ هرکس در این کشور رئیس‌جمهور باشد، ناموفق است و به جایی نمی‌رسد.

روحانی در حالی این سخنان را بر زبان می آورد که خود او از کسانی است که از روزهای پیش از به قدرت رسیدن ملایان و از روزگاری که خمینی در پاریس بود او را همراهی می کرد و در درازای چهل سال حکومت ملایان همواره در رده های بالای حکومت حضور داشته است.