قرارگاه خاتم‌الانبیا در کیش جزیره مصنوعی می‌سازد

By | ۱۳۹۸-۰۶-۰۸

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که روز جمعه، ۸ شهریور، میان سازمان منطقه آزاد کیش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امضا شد، این قرارگاه یک جزیره مصنوعی، با کاربری تفریحی و مسکونی، در جزیره کیش می‌سازد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، ساخت این جزیره مصنوعی بخشی از تفاهم‌نامه‌ای است که برای پروژه لایروبی حوضچه شرقی بندر تجاری کیش به امضای سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا، و غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رسیده است.

آقای مظفری گفته است که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد کیش صاحب یک جزیره مصنوعی ۵۰۰ هزار متر مربعی با کاربری تفریحی و مسکونی خواهد شد.

این پروژه فعلاً در حد تفاهم‌نامه است و به مرحله عقد قرارداد نرسیده و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز توضیح بیشتری درباره آینده این جزیره مصنوعی، ازجمله واگذاری امتیاز بهره‌برداری از آن به سپاه، بیان نکرده است.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شاخه اقتصادی سپاه پاسداران است که چهار قرارگاه دیگر به‌عنوان زیرمجموعه آن فعالیت می‌کنند. این مجموعه پیمانکار اصلی بسیاری از پروژه‌های اقتصادی ایران، به‌ویژه در حوزه نفت، انرژی و مخابرات، است.