هجوم عرب های همسایه برای خرید املاک در شمال

By | ۱۳۹۸-۰۶-۱۸
گزارش های میدانی حاکی از حضور چشمگیر اتباع کشورهای همسایه به خصوص اعراب عراقی و اماراتی برای خرید املاک در استانهای شمالی کشور است.

استان های سرسبز شمال کشور همیشه مقصد گردشگری مردم ایران بوده اند، ولی اخیرا این مقصد گردشگری برای اتباع کشور های خارجی از جمله اعراب هم جذاب شده است. آن ها با حضور در مناطق گردشگری شمال کشور، از آب و هوای خوب و مناظر زیبای گیلان و مازندران لذت می برند و به خاطر توان اقتصادی بالایی که دارند، شروع به خرید املاک کرده اند، البته با واسطه دوستان ایرانی شان.


پیش از این، معدود گزارش های رسانه ای درباره حضور خریداران عرب در استان های شمالی منتشر شده بود که چندان مورد توجه مردم و مسئولان قرار نگرفت، با این حال، تغییرات اجتماعی و اقتصادی، منتظر توجه کسی نمی ماند. مشاهدات میدانی نشان دهنده آن است که خریداران عرب خارجی در بخش های غربی استان مازندران و شرق استان گیلان، تمایل زیادی برای خرید املاک دارند. این نکته ای است که شهروندان بومی منطقه هم آن را تایید می کنند.

عرب ها دلار می دهند و گرانتر می خرند
هر تغییر اجتماعی از این دست، زیربنای اقتصادی ملموسی دارد. حضور خریداران عرب در شمال هم زیربنای ملموس اقتصادی یعنی کاهش ارزش پول ملی ما و رونق اقتصادی کشور هایی مانند عراق و امارات را به عنوان پشتوانه خود دارد.

یکی از شهرک سازان و فروشندگان املاک که در استان مازندران فعالیت می کند، درباره حضور مشتریان عرب در بازار املاک شمال می گوید: واقعیت این است که آن ها دلار می آورند، نرخ ها را بالا می برند و مشتریان عرب هم بهتر از ایرانیها، زمین و ملک می خرند، مثلا یک ویلا به ارزش یک میلیارد تومان را حداقل ۲۰ درصد بیشتر می خرند و این به نفع فروشندگان است و فروشنده ها ترجیح می دهند بی چک و چانه، ملک را به مشتری عرب بفروشند.

پارسینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *