حضور مقتدی صدر در کنار خامنه‌ای پس از سال‌ها تیرگی روابط

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۰

مقتدی صدر، از رهبران سیاسی شیعه در عراق، روز سه شنبه و در مراسم عزاداری دفتر رهبر جمهوری اسلامی در کنار آیت‌الله خامنه‌ای و قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حضور داشت.

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی درباره حضور مقتدی صدر در ایران منتشر شده بود. روابط این روحانی شیعه با جمهوری اسلامی در چند سال اخیر تیره شده بود.

مقتدی صدر در کنار رهبر جمهوری اسلامی در روز سه‌شنبه، ۱۹ شهریور

سال گذشته گزارشی درباره وساطت حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، بین ایران و مقتدی صدر منتشر شده بود اما آقای نصرالله آن را تکذیب کرده بود.

وب‌سایت المونیتور نوشته بود که مقتدی صدر با حسن نصرالله دیدار کرده و قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز در این دیدار حضور داشته است.

در انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف «سائرون»، هواداران مقتدی صدر و چند حزب دیگر از جمله حزب کمونیست عراق ۵۴ کرسی، ائتلاف «فتح» به رهبری هادی عامری و وابسته به شبه‌نظامیان شیعی ۴۷ کرسی، ائتلاف «نصر» به رهبری نخست‌وزیر حیدر عبادی ۴۲ کرسی، ائتلاف «دولت قانون» به رهبری نوری مالکی ۲۵ کرسی، به دست آوردند.

جمهوری اسلامی از جمله حامیان مقتدی صدر بود اما او در سال‌های اخیر از جمهوری اسلامی شدیدا انتقاد و به عربستان سعودی سفر کرده بود.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *