ابوالفضل قدیانی : محکومیت‌های سنگین حاکی از تزلزل، وحشت و سراسیمگی نظام است/ خامنه ای مستبد امروز ایران به علت فساد توان حل هیچ مشکلی را ندارد

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۲

ابوالفضل قدیانی :
نظام استبداد دینی و در راس آن مستبد امروز ایران آقای خامنه‌ای این روزها در هراسی بسیار شدید به سر می برند و به هر گونه اعتراض، انتقاد و حرکت مدنی واکنشی به شدت سرکوبگرانه و خشونت آمیز از خود نشان می دهند. دستگیری هاو صدور احکام سنگین در ماه های گذشته به خصوص در هفته‌های اخیر شاهد این مدعاست.

اخیراً دو جمع ۱۴ نفره با انتشار دو اطلاعیه خواهان استعفای علی خامنه‌ای و عبور از نظام جمهوری اسلامی شده‌اند. این اقدام قانونی، مسالمت آمیز و از جمله حقوق شهروندی آحاد ملت ایران است که با عکس العمل تند حکومت مواجه گردید تا کنون بیش از نیمی از امضاء کنندگان را دستگیر کرده است. محمد نوری زاد، گیتی پورفاضل، هاشم خواستار ، محمد مهدوی فر ، جواد لعل محمدی، محمد حسین سپهری، نرگس منصوری، کمال جعفری یزدی، شهلا انتصاری، فاطمه سپهری، شهلا جهان بین، فرنگیس مظلوم، زهرا جمالی، غلامحسین بروجردی، رضا مهرگان، اسماعیل احمدی راغب، عباس واحدیان شاهرودی و از حامیان آنها رضا شرفخانی و بهزاد همایونی از جانبازان و اسرای جنگ جزء دستگیر شدگان می‌باشند.

دستگیر شدگان جز اظهار نظر و انتقاد که قانونی است و حق مسلم آنان چه جرمی مرتکب شده اند که این چنین مورد تهاجم قرار گرفته‌اند.

در روز جهانی کارگر ، کارگران ، تجمع مسالمت آمیز ی روبروی مجلس داشتند که مورد هجوم پلیس قرار گرفتند در نتیجه عده ای دستگیر و به زندان منتقل شدند تعدادی از آنها محاکمه و محکوم به زندان گشته اند از دستگیر شدگان معترض به تعویق حقوق نی شکر هفت تپه اسماعیل بخشی به ۱۴ سال، سپیده قلیان به ۱۹/۵ سال، امیر حسین محمدی فر به ۱۸ سال، عسل محمدی به ۱۸ سال، ساناز الله یاری به ۱۸ سال، امیر امیر قلی به ۱۸ سال، محمد خنیفر به ۶ سال زندان توسط دادگاه های غیر قانونی انقلاب محکوم شدند.

حدود یک سال و نیم پیش تعدادی از کارکنان و کارمندان محیط زیست دستگیر شدند از میان آنان دکتر سید کاووس امامی ناجوانمردانه در زندان کشته شد اطلاعات سپاه به دروغ اعلام کرد که او خودکشی کرده است.

قریب دو سال است که جمع زیادی از دراویش متحصن در مقابل منزل قطب شان مورد هجوم وحشیانه پلیس و نیروهای امنیتی قرار گرفتند و پس از ضرب و شتم بیرحمانه دستگیر و به زندان منتقل شدند بسیاری از آنان با ستمی مضاعف در زندان فشافویه (زندان بزرگ تهران) نگهداری می شوند که مکرر مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته اند.

از معلمان هنوز اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، محمد حبیبی و…در بند و زندانند .نرگس محمدی با بیماری های متعدد و بعضا” صعب العلاج در فراغ فرزندان دلبندش و نیز نسرین ستوده دور از فرزندان عزیزش کینه توزانه در زندان نگهداری می شوند همچنان که رهبران سرفراز جنبش سبز آقایان میر حسین موسوی، مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد قریب ۹ سال است که به طور غیرقانونی و ظالمانه به فرمان مستبد امروز ایران محصورند به فرمان کسی که خود محصور کینه توزی انتقامجویی، خود پرستی و تزویر خویش است.

آتنا دائمی، مسعود کاظمی، گلرخ ایرائی ، عطوفت روئین، فرهاد میثمی، احمد شجاعی، سهیل عربی، آرش صادقی، حسن سعیدی، محمد نجفی (وکیل مدافع زندانیان سیاسی) مهدی حاجتی که افتخار شورای شهر شیراز است و بیش از هزار زندانی سیاسی (به روایتی هزاران زندانی سیاسی) در سراسر کشور ظالمانه اسیر دست استبدادند که تمامی آنان اساسا”غیر قانونی دستگیر شده و احکام محکومیتشان هم غیر قانونی است.

غیر از احکام سنگین کارگران هفت تپه نمونه های دیگر از احکام سنگین که اخیرا از طرف دادگاه ها صادر شده از این قرارند صبا کرد افشاری از معترضان به حجاب اجباری که دختری ۲۰ ساله است به ۲۴ سال زندان محکوم شد. یاسمن آریایی، منیره عرب شاهی و مژگان کشاورز جمعا به ۵۵ سال زندان محکوم شده اند. مرضیه امیری خبر نگار روزنامه شرق به ۱۰ سال زندان ، امیر سالار داودی وکیل مدافع زندانیان سیاسی به ۳۰ سال حبس محکوم شدند ، ۱۳ نفر از دانشجویانی که از اعتراض کارگران به حقوق معوقه خود حمایت کرده بودند هر یک به ۶ سال زندان و کیومرث مرزبان طنز نویس به۱۳ سال زندان محکوم شدند.

از تازه‌ترین ظلم های آشکار قوه قضاییه تشکیل پرونده برای سحر خدایاری به جرم اقدام برای رفتن به استادیوم و تماشای فوتبال که سبب ساز خود سوزی و مرگ مظلومانه و دلخراش وی شد.

مواردی که به آنها اشاره کردم مشتی از خروار است و نمونه هایی از ظلم بی پایان استبداد دینی.

متاسفم از این که شماری از فعالان سیاسی به استقبال ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه ی قضاییه رفتند و این چنین فهمیدند و القاء کردند که وی برای اجرای عدالت و برخورد با فساد به ریاست این قوه منصوب گردیده است.

رئیسی با آن سابقه و پرونده سیاه ماموریت اصلیش از طرف آقای خامنه‌ای تشدید سرکوب فعالان سیاسی_ مدنی با پوشش نمایش مبارزه با فساد است که البته در اثر تضاد منافع بین چپاولگران افشاء می‌شود که چاره ای جز اداره آن ندارند و این مدیریت را هم به جامعه مزورانه می‌‌فروشند شاید بتوانند اندکی از مردم را بفریبند. اما اکثریت قاطع مردم فریب این نمایشات فرمایشی را نخواهند خورد. مردم خوب می‌دانند که فساد در نظام استبداد دینی ساختاری است، فساد تمام ارکان حکومت را فرا گرفته افشای غارتگری دو رئیس قوه قضاییه علیه یکدیگر (محمد یزدی و صادق لاریجانی) خود برهان قاطعی بر ساختاری بودن فساد در نظام است. دستگاهی که باید فساد را از بین ببرد خود فاسدترین است.

نمونه‌های مذکور در فوق همگی حاکی از تزلزل ، وحشت و سراسیمگی نظام است به همین علت تلاش می کند که حلقه ی اختناق را تنگتر و تنگتر کند و بر اساس استراتژی النصر بالرعب رسوایش در معترضان رعب و وحشت ایجاد کند چون همانطور که قبلا” هم گفته ام مستبد امروز ایران و تمامی عواملش به علت فساد ساختاری و ناکارآمدی ذاتی توان حل هیچ مشکلی را درعرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنکی را ندارند. لذا هنری هم جز سرکوب و تشدید آن ندارند.

بنابراین برای این که چند روز بیشتر این قدرت جهنمی را در دست داشته باشند به آن پناه می برند. البته مسئول اصلی تمامی این سرکوب ها در درجه اول آقای خامنه ای است که بایدپاسخگو باشد در درجه بعد هم نیروهای امنیتی و دستگاه قضائی وابسته به مرکز قدرت و فرمانبر مستبد امروز ایران باید پاسخگو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *