ایران؛ پیشنهاد حمله به منافع کانادا در منطقه

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۴

رئیس سابق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ولایت پیشنهاد کرده که در ازای مصادره ساختمان های متعلق به جمهوری اسلامی در کانادا، حکومت ایران کشتی‌هایی را که به مقصد این کشور از منطقه خلیج فارس خارج می‌شوند توقیف کند.

حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه گفته که این اقدام باید در اسرع وقت انجام و همچنین اموال کانادا در ایران نیز باید مصادره شود».

پیش تر گزارش شده بود که کانادا اموال رژیم ایران را فروخته و پول آن را به قربانیان تروریسم تحویل داده است.

جمهوری اسلامی در واکنش به این اقدام دولت کانادا تهدید کرده بود که در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی و جبران خسارات وارده، جمهوری اسلامی ایران منطبق با موازین بین المللی راسا نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کرده و در این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده دولت کانادا خواهد بود.


ده‌ها میلیون دلار از اموال و دارایی های حکومت ایران در کانادا فروخته شده و عواید حاصل از آن به قربانیان حملات گروه‌های تروریستی مورد حمایت جمهوری اسلامی پرداخت شده است.

نشریه اینترنتی «گلوبال نیوز» در گزارشی نوشت: طبق یک سند دادگاه عالی اونتاریو، این ساختمان ها در اتاوا و تورنتو به مبلغ بیش از ۲۸ میلیون دلار فروخته شده و پول آن به قربانیان حملات تروریستی داده شده است.

به گزارش صدای آمریکا، دریافت‌کنندگان این وجوه کسانی بودند که هدف حملات و اقدامات حزب الله لبنان و حماس – دو گروه تروریستی که رژیم ایران از آنها حمایت مالی، تسلیحاتی، و آموزشی می کند – قرار گرفته بودند.

یکی از ساختمان‌هایی که به فروش رسید «مرکز فرهنگی ایران» در اتاوا بود که ارزش زیادی داشت. این ساختمان به یک شرکت عمرانی در مونترال به مبلغ ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد.

ساختمان دیگر نیز که «مرکز مطالعات ایران» در تورنتو بود. مالک این ساختمان شرکتی بود که ریاست آن را یکی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی بر عهده داشت. این ساختمان به مبلغ ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار فروخته شد.

گلوبال نیوز در ادامه می‌نویسد که علاوه بر فروش دو ساختمان مذکور، مبلغ 2.6 میلیون دلار نیز از حساب‌های بانکی رژیم ایران در کانادا برداشت و به آن قربانیان ترور پرداخت شده است.

دولت کانادا در سال 2012 به دلیل حمایت رژیم ایران از جنایات رژیم بشار اسد در سوریه، روابط دیپلماتیک خود را با رژیم تهران قطع کرد و تاکنون نیز این وضعیت ادامه دارد.

گروه موسوم به «ائتلاف کانادایی ضد تروریسم» با ابراز خرسندی از فروش اموال رژیم ایران در کانادا، اعلام کرد: «رژیم ایران ده‌ها میلیارد دلار بودجه به سازمان‌های تروریستی ارائه می‌کند که جان انسان‌های بی‌گناه از جمله کانادایی‌ها را می‌گیرند».

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *