نامه مازیار ابراهیمی به مسوولان نمایشگاه آی‌بی‌سی؛ اگر من را نمی‌شناسید، مشتری خود را بشناسید

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۸

نمایشگاه رسانه‌ای «آی‌بی‌سی» (IBC) روز ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در شهر آمستردام هلند آغاز به کار کرد. خبرگزاری صداوسیما گزارش داد در پنجاه و دومین دوره برگزاری این نمایشگاه که متعلق به بخش خصوصی است، چند شرکت ایرانی، از جمله سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز حضور خواهند داشت.
در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ تن از دست اندرکاران رسانه شرکت می‌کنند و مالکان و مدیران رسانه‌های برتر جهان هم از مدعوین و شرکت کنندگان آن هستند.

«مازیار ابراهیمی»، یکی از بازداشت شدگان به اتهام ترور دانشمندان هسته‌ای چندی پیش فاش کرد که تحت فشار زیاد و شکنجه‌هایی که در زندان متحمل شده، به ناچار مقابل دوربین اعتراف اجباری صداوسیما نشسته و حاضر شده است سناریوی تلقین شده از سوی بازجویانش را بپذیرد و به آن اعتراف کند.

او به بهانه حضور سازمان صداوسیما که به باور او، بخشی از ماشین سرکوب مخالفان جمهوری اسلامی است، در نمایشگاهی که برگزارکنندگانش آن را از نافذترین نمایشگاه‌های رسانه‌ای، سرگرمی و فن‌آوری جهان معرفی می‌کنند، نامه‌ای نوشته است که متن کامل آن را در «ایران‌وایر» می‌خوانید:

برگزار کنندگان محترم نمایشگاه رسانه‌ای IBC سلام؛

من مازیار ابراهیمی هستم. احتمالا شما من را نمی‌شناسید اما پیشنهاد می‌کنم مشتری خود، صداوسیمای جمهوری اسلامی را بشناسید. من تنها کسی نیستم که می‌توانم چهره راستین یکی از مشتریان شما را نشان دهم. شهروندان ایرانی زیادی تجربه‌ای کمابیش مشابه تجربه دهشتناک من دارند. من را مجبور کردند به قتل اعتراف کنم؛ قتلی که هیچ نقشی در آن نداشم. شغل من نمایندگی تولیدکنندگان تجهیزات و محصولات صوتی و تصویری اروپایی و امریکایی بود و مشتری امروز شما – سازمان صداوسیمای ایران- آن روزها یکی از مشتری‌های من هم بود. اما فساد در این مجموعه و رقابت من با پیمان‌کار دیگری در این مجموعه باعث شد به چاه ویل اتهام‌های بی اساسی بیفتم و برای ۲۶ ماه در سخت‌ترین و غیرانسانی‌ترین شرایط ممکن زندگی کنم.

می‌خواهم بدانید سازمانی که امروز در نمایشگاه شما شرکت کرده، ممکن است به زودی تجهیزاتی را سفارش دهد. محصولاتی که در نمایشگاه شما عرضه شده‌اند، در پروسه غیرانسانی دیگری برای شهروندان دیگری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همین حالا زن جوانی به نام «سپیده قلیان» در زندان «قرچک» ورامین به دلیل تن ندادن به خواسته‌های بازجویان، تحت شکنجه قرار دارد. چرا که از او خواسته‌اند با آن‌ها همکاری کند تا صداوسیما از داستان فریب خوردنش مستندی تازه بسازد؛ مشابه آن‌چه برای من ساختند.

من پیش‌تر فهرست برخی شرکت‌هایی را که سازمان صداوسیما از آن‌ها تجهیزات خریداری می‌کند، افشا کردم. با آن‌ها مکاتبه کردم و از آن‌ها پرسیدم آیا اصلا درباره استفاده از محصولات خود در ایران برای گرفتن اعترافات اجباری از زندانیان سیاسی خبر دارند یا خیر؟ اغلب آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی کردند و گفتند ممکن است دلالان، تجهیزات آن‌ها را به ایران فروخته باشند. برخی از آن‌ها گفتند به دلیل تحریم‌ها، هیچ راهی برای ارسال و فروش تجهیزات به ایران ندارند و پاسخ‌هایی از این دست. اما من امروز دارم به شما می‌گویم؛ سازمان صداوسیما که در نمایشگاه شما شرکت کرده، فردا ممکن است تجهیزاتی را درخواست کند که برای ساخت مستند دروغ دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

من فقط به این دلیل اعتراف کردم که کابل نزنند و شکنجه‌ام ندهند. من را روی تخت دراز می‌کردند و تا می‌توانستند، با کابل می‌زدند. من از وزارت اطلاعات به دلیل شکنجه‌های وحشیانه و از صدا‌وسیمای ایران به خاطر پخش اعتراف من زیر شکنجه شکایت کرده‌ام.
من از همه فروشندگان خارجی وسایل صوتی و تصویری می‌خواهم که صداوسیما را تحریم کنند چون در حقیقت فروش این وسایل به این سازمان، فروش وسایل شکنجه است.

با تقدیم احترام

مازیار ابراهیمی

تهیه کننده و پخش کننده حرفه‌ای وسایل صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *