تحلیلی بر تنش آمریکا وایران, کبری محی

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۸

کشورهای جهان سوم یا عمدتا مذهبی بدلیل عقاید و باورهای دینی و سنتی همیشه گرفتار حکومتهای دیکتاتوری و ظالم میشوند، که این نوع حکومتهای مذهبی و سنتی توسط همین مردم درکشور بنانهاده شده است. باورهای دینی و مذهبی و درعین حال سنتی جوامع، مردم را دچار دگرگونی اختیار و سلب آزادیهای فردی و اجتماعی میکند. هرگاه دین در رأس امور قرارگیرد میتواند مردم ضعیف را استسمار و مردم قوی را ظالم گرداند. بادرنظرگرفتن این امور کشور ایران باعقیده‌ها و مذاهب گوناگون دچار این معضل شده است و جایگاهی برای فروشندگان دین و پیشبرد اهداف کشورهای ابرقدرت و توسعه یافته است، به گونه‌ای که ایران مرکز تنش خاورمیانه و بازاری برای فروش انبوه تسلیحات نظامی جهان است.

اعراب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل و مناطق تحت سلطه تیمهای تروریستی ایران که بیشتر این کشورها دررفاه غوطهور هستند همیشه از ترس تهدیدات ایران هرساله به میزان قابل توجهی تسلیحات نظامی خود را ازبازارهای اسلحه سازی کشورهای قدرتمند تهیه میکنند. دراین میان ایالات متحده نقش چشمگیری در فروش تسلیحات نظامی و دفاعی به کشورهای عمدتا عرب نشین منطقه دارد. اگرازمسائل جنگ و قدرتمندی آمریکا و دانش برتر نظامی درجهان و سازنده بزرگترین و مرگبارترین سلاح هایی که جهان تابحال به خود ندیده است بگذریم و به پیشرفت اقتصاد آمریکا نگاهی بیندازیم میبینم که بیشتر درآمدهای آمریکا و تأمین بودجه‌های کلان رفاهی و اقتصادی همه درگرو فروش تجهیزات نظامی است و دراین میان این سوال پیش می‌آید که با بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا خطر جنگ دامن گیر رهبران ایران میشود؟

به نظر بیشتر تحلیل گران سیاسی هیچگاه آمریکا خود را درسیاه چال ویتنامی دیگر قرار نمی دهد. باوجود نیروهای نظامی, پارتیزانی در  ایران که بخش عمده آن را نیروهای کورد تشکیل میدهند دوباره همان سناریوی ۱۱سپتامبر و حمله به افغانستان و عراق در ایران دوباره میشود، به گونه‌ای که اکنون مشاهده میکنیم با حملات موشکی سپاه به پایگاهای احزاب کوردی و ترورهای فرماندهان نظامی احزاب کورد در کوردستان عراق واعلام شروع مبارزات مسلحانه ازطرف حزبهای کوردی درکوردستان شروع یک جنگ را درداخل ایران مشاهده میکنیم، شاید جرقه جنگ‌های داخلی از کوردستان باشد و تمامی مناطق ایران را در بر بگیرد.

ازدیرباز کوردها آرزوی استقلال یا در کمترین موارد همانند اقلیم کوردستان عراق فدرالیزم را درسرمی پرورانند, و این امرباعث تشکیل و بوجود آمدن حزبهای چپ و دموکرات شده است. قدرتهای جهانی به این امر واقفند که تضعیف وضربه زدن به رژیم اسلامی باید از داخل ایران صورت بگیرد و هر چه تنشها و درگیریهای داخلی به اوج‌ خود برسد حکومت ایران حملات برون مرزی و موشکی خود راافزایش، توان دفاعی و هجومی رانمایان، و دشمنان بیشتری برای نابودی ایران و برای حفظ منافع خود دست به دامان آمریکا میشوند، و از داخل حکومت ایران برای سرکوب گروهای مخالف تمام توان خود را بکار میگیرد و بجای دفاع‌های منظم به حملات تروریستی و انتحاری روی می‌آورد، دراین راستا تمامی کشورهای همسایه ایران و کشورهایی که در حوضه حملات موشکی و تروریستی ایران قرار دارند برای خرید تجهیزات دفاعی وارد عمل میشوند. با توجه به نظریه کارشناسان نظامی، ایران بازاری پر رونق برای فروش تجهیزات نظامی و دفاعی آمریکا است و هیچ گاه آمریکا این سود پر رونق را درمدت کوتاهی ازسبد فروش خود کم نمیکند.

درآن سو قدرت دیگر جهانی که همیشه بدنبال کشورهایی است که با آمریکا و اروپا سر تفاهم ندارند برای کسب درآمدهای کلان وارد عمل میشود،روسیه کشوری که درطول تاریخ به پشت پازدن به تعهداتش مشهور بوده است و همیشه بدنبال منافع خود در میان کشورهای ثروتمند آسیا بوده، به گونه‌ای که هرکشوری در خاورمیانه یا حتی آمریکای لاتین با سیاست‌های آمریکا مشکلی پیدامیکرد و  مورد کینه ایالات متحده قرارمیگرفت، روسیه با ورود به صحنه، منافع خود را تقویت وشروع به چپاول و به یغما بردن ثروتهای ملی آن کشور مینمود.

با پایه گذاری نیروگاه‌های هسته‌ای نطنز و دیگر نیروگاهها در زمان محمد رضا شاه پهلوی و ورود مهندسان و تجهیزات فرانسوی به ایران برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و قدرت نمایی شاه در برابر آمریکا و انگلیس، کشورهای ابر قدرت را به فکر تغییر در نظام ایران داد، و با تربیت انسانهایی که درمیان جامعه تحصیلکرده و روشنفکر هیچگونه جایگاهی نداشتند انقلابی با ریشه مذهبی بوجود آوردند تا بتوانند برای سالیان دراز بازار فروش تجهیزات نظامیشان را بیمه کنند و دراین راستا با قد علم کردن روسیه برای اجرای فازهای هسته‌ای ایران و غارت تجهیزات فرانسوی و جایگزینی آنها با لوازم ماکتی روسی، آمریکا را در جنگ سرد نوین نیز پیروز کرد! به گونه‌ای که با فروش هر تسلیحاتی و استفاده فوری ازاین تسلیحات، مکانیزم نظامی روسیه برای آمریکا هویدا میشود، که نمونه بارزآن موشکهای s۳۰۰، s۴۰۰ روسی بودند که آمریکا نیز جنگنده های F۳۵ را طراحی کردند، با این تفاسیر باید بگوییم بعد از شروع بهارعربی و به زانو درآوردن سیاست‌های مذهبی کشورهای عربی، همانند عربستان و استعمارگری نوین کشورهای قدرتمند و مترقی در جامعه‌های دیکتاتورمذهبی رفته رفته نمایان، و نقشه خاورمیانه بکلی دستخوش تغییر، و فروپاشی بتهای مذهبی درجهان سوم میشود ولی به قیمت خونهای ریخته و سرزمینهای ویران، پس باید نتیجه تلخی از این رویکردها بگیرم که ایران میدان و بازار سلاحهایی است که فرزندان ما را به کام مرگ کشاند و به فرموده کوروش کبیر،،،، نصیحت من به فرمانروایان بعد از خودم اینست که هرگاه دیدید مردمان ایرانزمین از شما دوری میکنند و شما رانمی خواهند ازحکومت فاصله بگیرید تاهمین مردم دست به دامان دشمنانمان برای ازبین بردن خودمان نشوند……….. کبری محی

۲ thoughts on “تحلیلی بر تنش آمریکا وایران, کبری محی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *