علم الهدی : جوهره مقاومت ما را به اینجا رسانده است/ امروز ایران، محدود به حدود و مرزهای جغرافیایی نیست/ اگر به ایران تجاوز کنید، اسرائیل در نصف روز خاک می‌شود

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۹

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد مقدس گفت: امروز دیگر مساله ایران مساله یک کشور در محدوده حدود و مرزهای جغرافیایی نیست؛ امروز حشدالشعبی، انصارالله، حزب‌الله و جهاداسلامی، ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی گفت: از پس فردا هفته دفاع مقدس آغاز می شود و هفته آینده هفته دفاع مقدس است. این سالروز بعد از ۳۹ سال سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حرکت رزمندگان ما برای دفاع دین، نظام، انقلاب و کشور در ۳۱ شهریور ماه است.

وی افزود: دو مساله اینجا مطرح است؛ یکی مقایسه امروز ما با ۳۹ سال گذشته و مساله دوم این است که چه عاملی در ۳۹ سال از آن روز ما را به امروز رسانده و از کجا سرچشمه گرفته است؟

وی با تاکید بر اینکه آن عاملی که ما را به امروز رساند مقاومت است، گفت: سخنان آزاده‌هایی که ده سال در اسارت دشمن بودند را بشنوید. در بین این افراد شخصیت‌های برجسته علمی و علما بودند که اگر قرار بود در زیر بار برخوردهای بعثی مقاومت نکنند اصلا وضع ما تغییر می‌کرد. در داخل کشور مدت ۸ سال این جنگ طول کشید و در این ۸ سال از روزی که گلوله توپ نداشتیم وجود داشت تا آخر جنگ که پیروز شدیم و موشک ساختیم. اگر مقاومت نبود چه می‌شد؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جوان ها؛ شما نسل امروز هستید و از گذشته خبر ندارید و شاید نتیجه‌گیری شما درست نباشد. آدم‌هایی که از اول  در عرصه انقلاب و حمایت از ولایت بودند می‌توانند بگویند قصه چه بود؛ یک جوهره بیشتر نداشتیم و آن جوهره مقاومت بود.

وی ادامه داد: در دنیا سابقه ندارد یک گروه مردم عادی اینقدر مقاومت کنند. شب عملیات، با وجود دشمن مجهز با انواع تجهیزات و عملیاتی که لو رفته است، بچه‌ها جلو می روند و نه از مین و نه از آتش بالای سرشان نمی‌ترسند؛ این جوهره مقاومت از کجا آمده بود؟ منشا این مقاومت سیدالشهدا بود. آنها آموزگار مقاومت بودند و اگر ما چنین معلمی نداشتیم و عاشورا نبود مسلم ما چنین وضعی نداشتیم.

خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: امروز دیگر مساله ایران مساله یک کشور در محدوده حدود و مرزهای جغرافیایی نیست؛ ۳۹ سال قبل فرودگاه مهرآباد را بمباران و از مرزهای غربی وارد کشور ما شدند و در مقابل اقتدار ما متوقف شدند که حتی گلوله توپ نداشتیم و همه دنیا صدام کافر را کمک می کردند.

وی ادامه داد: امروز ایران تنها یک کشور نیست؛ امروز حشدالشعبی، انصارالله، حزب الله و جهاداسلامی ایران است. سید مقاومت اعلام کرد که مقاومت در منطقه یک امام دارد و آن رهبر انقلاب اسلامی ایران است.

علم‌الهدی یادآور شد: روز شنبه گذشته انصارالله یمن ۱۰ پهپاد به عربستان فرستاد و پالایشگاه نفت آرامکو که مهمترین پالایشگاه در جهان است و روزی ۷ ملیون بشکه نفت در این پالایشگاه تسویه می شد را توسط پهپادهای خود با خاک یکسان شد. کار به جایی رسیده که عربستان از عراق نفت می خرد و آمریکایی که در هیچ شرایطی حاضر به باز کردن ذخایر استراتژیک نفت نمی شد مجبور شد آنها را باز کند.

وی افزود: آمریکایی‌های نادان می گویند این کار ایران بود؛ اینها می خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند. مگر رادار تنها یک جهت را پوشش می‌دهد؟ حالا شما ایران را متهم کنید؛ فکر کردید ایران تنها در درون مرز است که متهم می کنید؟ امروز ایران مقاومت در منطقه است یعنی اگر به ایران تجاوز کنید اسرائیل در نصف روز خاک می شود.

وی ادامه داد: اصلا فهمیده‌اید ایران کجاست؟ هم شمال شما و هم جنوب شما ایران است. امروز در هر نقطه ای در منطقه یک مسلمان بیدار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *