برادر مسیح علی‌نژاد بازداشت شد

By | ۱۳۹۸-۰۷-۰۴

علی علی‌نژاد، برادر مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار، نویسنده و فعال حقوق زنان شامگاه سه‌شنبه دوم مهر (۲۴ سپتامبر بازداشت شده است.

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار مقیم آمریکا و بنیانگذار کمپین چهارشنبه‌های سفید در توییتر خود این خبر را منتشر کرده است.

ماموران وزارت اطلاعات دولت روحانی با یورش به خانه برادر فعال مدنی خارج از کشور، او را به گروگان گرفتند.

مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال مدنی در ویدئویی که برای صدای آمریکا ارسال کرده، با اعلام این خبر عنوان کرد ماموران اتهام علی علینژاد )عکس کنار) ، لیلا طلفی و هادی لطفی را ارتباط با این روزنامه نگار مقیم نیویورک دانسته و خانواده‌های آنان را تهدید کرده‌اند که نباید در این زمان مصاحبه و اطلاع‌رسانی کنند.

خانم علینژاد این اقدام را «گروگانگیری» توصیف کرده و می‌گوید: «در زمانی که حسن روحانی و جواد ظریف در سازمان ملل به جامعه جهانی می‌گویند ما منادی صلح هستیم، در داخل منادی وحشت و ترور علیه مردم خودشان هستند.»

خانم علینژاد که بنیان‌گذار کارزار «چهارشنبه های سفید» است پیش از این و در۲۲ فروردین ۱۳۹۸ به صدای آمریکا خبر داده بود مادرش را به پلیس امنیت احضار کرده و به او گفته‌اند باید درباره «ارتباط تلفنی با خارج از کشور» پاسخگو باشد.

او می‌گوید هدف از این اقدامات این است که «می‌خواهند ما را ساکت کنند» اما تاکید می‌کند که «تا زمانی که مردم صدای اعتراضشان بلند است من هم صدایم بلند است و ساکت نمی‌شوم با این فشارها و تهدیدها.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *