خامنه‌ای خواستار ادامه سیاست کاهش تعهدات برجامی شد

By | ۱۳۹۸-۰۷-۱۰

آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران بر لزوم ادامه سیاست کاهش تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای تاکید کرد. خامنه‌ای مدعی شد که سیاست فشار حداکثری آمریکا به شکست انجامیده و این سیاست برای آمریکا دردسرساز شده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مهر (دوم اکتبر) با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرد. خامنه‌ای در این دیدار از شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران سخن گفت. رهبر جمهوری اسلامی ایران در عین حال، نسبت به پیر شدن و محافظه‌کار شدن سپاه پاسداران هشدار داد.

خبرگزاری دانشجویی ایران “ایسنا” روز چهارشنبه ۱۰ مهر با انتشار گزارشی، به سخنان علی خامنه‌ای خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران پرداخته است.

خامنه‌ای بخش‌هایی از سخنان خود را به مسائل مربوط به سیاست خارجی جمهوری اسلامی و توافق هسته‌ای اختصاص داد. خامنه‌ای در سخنان خود از شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران سخن گفت.

دویچه وله:

خامنه‌ای مدعی شد که سیاست فشار حداکثری آمریکا را دچار مشکل کرده است. او به تلاش آمریکا برای دیدار با روحانی اشاره کرد و آن را نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران دانست.

رویکرد ایران در قبال توافق هسته‌ای

رهبر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که سیاست کاهش تعهدات برجامی ایران، سیاست درستی بوده و باید ادامه یابد.

خامنه‌ای مسئولیت اجرای کاهش تعهدات برجامی را برعهده سازمان انرژی هسته‌ای ایران دانست و از این نهاد خواست «کاهش تعهداتی که دولت جمهوری اسلامی بیان کرده را به‌طور کامل و جامع انجام بدهند.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد که این سیاست باید تا زمانی که ایران به “نتیجه‌ی مطلوب” نرسد، ادامه پیدا کند.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به فرماندهان سپاه پاسداران توصیه کرد: «نگذارید سپاه پیر بشود، محافظه‌کار بشود، به وضع موجود قانع بشود؛ روزبه‌روز باید جلو بروید و بهتر بشوید در جهت انقلابی شدن، در جهت دینی شدن، در جهت کارآمد شدن.»

خامنه‌ای سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه را در مجموع سیاستی شکست خورده ارزیابی کرد. او برای اثبات این ارزیابی به وضعیتی که در افغانستان، عراق و سوریه پدید آمده اشاره کرده است.

او همچنین به “ریزش” و “انحطاط” در سپاه اشاره کرده، اما تاکید کرد که وجه غالب در سپاه پاسداران با “رویش” و “تعالی” همراه بوده است. خامنه‌ای از فرماندهان سپاه خواست که از “دشمن” هراس نداشته باشند و در عین حال خواستار “ارزیابی واقعی” و “هوشیاری” سپاه در قبال مخالفان جمهوری اسلامی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *